Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Concept 100 del fabbricante Clifford
Vai alla pagina of 10
.
United Kingdom customers: Please pardon our American English references and spellings. Trunk and h o od references indicate the boot and bonnet, respectively; parking lights are indicator lights; gasoli n e is petrol. Stan dard Fea tures The fol low ing are stan dard fea tures of this sys tem.
Main te nanc e Your Clifford system requires no maintenance except for periodic replacement of the remote control batteries. This product, like any electrical device in your vehicle, requires your car battery be in proper working order and fully charged.
Re mote con trol bat tery re place ment Replacement of a remote control battery is simple, but any Authorized Clifford Dealer will be happ y to do it for you without cost provided that you buy the replacement battery at their shop (it’s a good idea to keep a spare battery in your glove box j ust in case) .
Plain View 2 Coded Valet Mod e All car alarms have a valet mode that essentially turns off the security features. This mode is al s o used to turn off the alarm if the system is not responding to the remote control.
Dual- Zone Piezo Sen sor & Glass Tam per ing Sensor The Dual-Zone Piezo Sensor detects theft-related vibrations/ impacts and triggers the alarm. It al s o has a secondary warning zone that can detect less serious occurrences — such as someone bumping your car with their car door — and will sound sound a brief warning tone.
Timer op tions The system’s built-in electronic timer can be optionally wired to provide one of several different functions. Timer duration settings can be made by your installing Clifford Dealer or by you via the CliffNet Wizard.
Auto matic mal func tion by pass with AutoRe Moni tor ing™ The system automatically bypasses any faulty point and arms all other triggers and sensors for the utmost possible protection. If you accidentally arm wit h the hood, trunk or a doo r open, just close it (no need to disarm-and-rearm) and the system will again monitor that point .
User- selectable fea tures You may set many of the features to your own preferences. Once you’ve changed a few settings, you’ l l find that programming the system is so easy tha t you can even do it while driving. The system comes with all of its features preprogrammed as noted by the bold type in the Table of user-selectable features.
Ta ble of User- Selectable Fea tures Feature Selec t 1 blank pres s 2 blank presses 3 blank presses 4 blank presses 1 ✱ press Add a new remote contro l NOTE 1 Chirps: off/loud/ quie t (1/2 / 3 chirp.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Clifford Concept 100 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Clifford Concept 100 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Clifford Concept 100 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Clifford Concept 100 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Clifford Concept 100, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Clifford Concept 100.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Clifford Concept 100. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Clifford Concept 100 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.