Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto WeMove Action del fabbricante NGM-Mobile
Vai alla pagina of 10
Set up Installing the U SIM cards The USIM card stores information as your personal phone number, PIN code, carri er services numb ers, contacts and other important details. To access the USIM slots, turn off the phone, take off the back cover by lifting it up from its lower part and extract the battery.
Inserting the b attery Your device is provided with a lithium -ion battery and is designed to be used exclusively with original NGM batter ies and chargers. The battery must be inserted into the backside of the phone (see illustration below ) with the battery contacts facing the contacts in the battery tray .
Volume “ +” and “–“ Camera Speaker Micro USB Connector Receiver Capacitive touch screen Home Back Find Contextual Menu Microphone On/off and Standby key Eyelets for ph one strap Earphones co.
Turn on, turn off and stan dby Press and hold the Power key to turn the phone on. Press and hold the same key and confirm your intention to turn off the phone. A quick pressure of the on/off key sets the phone on standby-mode (screen off) or to go back to the standby screen (see below).
The Main Menu Use the touch screen by touching, pressing, sliding your finger over it. Select an application from the main menu or scroll the main menu pages right and left to fi nd the desired one. Press the back key to get back to the previous screen or press Home to get bac k into the main screen.
Managing contac ts Add a new contac t From the main screen/m enu, selec t the Contacts icon. Select the icon with the “ + ” on it . Select the storage ( Phone, USIM1 or USIM2). Insert Name, Number and eventual other details (if saving on the phone memory).
Connectivi ty The operation sys te m requires an active data connection. If data traffic is not includ ed in your phone contract, it could imply extra costs.
Rapid access Notification pa nel Open the notification panel by touching the upp er area containing the battery and signal -intensi ty icons and drag it downwards.
Certifications Declaration of co nformity ( R&TTE) We, NGM Italia Declare under our sole responsibility that the product identified as GSM/WCDMA/Wi - Fi Mobile Phone: NGM WEM OVE ACTION Conforms t.
designated p roduct is in comp liance with the e ssential requiremen ts and other relevant provisions of the R&TTE - Directive (European Radio & Ter minal Telecommun ications Equipmen t)1999/5/EC [1] These controls have been made according to international gu idelines on c ontrols.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il NGM-Mobile WeMove Action è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del NGM-Mobile WeMove Action - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso NGM-Mobile WeMove Action imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul NGM-Mobile WeMove Action ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il NGM-Mobile WeMove Action, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del NGM-Mobile WeMove Action.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il NGM-Mobile WeMove Action. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo NGM-Mobile WeMove Action insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.