Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto USK ICBM 30116 del fabbricante Kalorik
Vai alla pagina of 12
Ice cube make r USK ICBM 30 116 USK ICBM 30 155 115VAC - 60Hz 195 W www.KALORIK.com.
2 USK IC BM 30116/30155 - 090716 IMPORTA NT SAFEGUAR DS 1. READ ALL INSTRUCTIONS 2. Check that your mains voltage corresponds to that stated on the rating plate of the appliance before usi ng the appliance. 3. To protect against electric shock do no t immerse cord, p lugs, the appliance or its control panel in water or oth er liquid.
3 USK IC BM 30116/30155 - 090716 SHORT CORD IN STRUCTIONS A short power supply cord is provided to reduce the hazards resu lting from becoming entangled in, or tripping over a longer cord. Extension cords may be us ed if care is exercised in their us e.
4 USK IC BM 30116/30155 - 090716 Note: Do not use the Ice maker near an oven, radi ator, or other heat source . PART DESCRIPTION 1. Lid 9 Wat er d rain plug 2. Ice collecting bas ket 10. Compressor 3. Front housing 1 1 Wat er pu mp 4. Wat er t ank 12.
5 USK IC BM 30116/30155 - 090716 OPERATIO N • After having unpacked the appliance, clean water tank and ice basket thoroughly. W ait for 2 hours before taking the next step. • Pour drinkable water in the water tan k. Do not try to fill more than 50 Oz.
6 USK IC BM 30116/30155 - 090716 operation though, when the temperatur e in cavity will reach above 5°C/ 40° F CLEAN ING AND C ARE • If the compressor stops for any reason such as w ater shortage, too much I ce, power off, etc... Do n ot s tart the s y stem right away, wait 3 minutes , and then re-start the Ice maker.
7 USK IC BM 30116/30155 - 090716 TROUB LESHOOTI NG Problem Possible C ause Suggeste d Solutions “Add water“ indi cator light is on, a long beep sounds There is no wat er Fill the water tank with water, wait 3 minutes a nd press the start button to restart.
8 USK IC BM 30116/30155 - 090716 WARR ANTY We suggest that you complete an d return the enclosed Product Registration Card promptly to facilitate verif ication of the date of original purchase. Howev er, return of the Product Registration Card is not a condition of these warranties.
9 USK IC BM 30116/30155 - 090716 If the appliance shou ld become defective within the warranty period and more than 30 days after date of purchase, do no t return the appliance to the store: often, our Consumer Service Representatives can help solve the prob lem without having th e product serviced.
10 USK IC BM 30116/30155 - 090716.
11 USK IC BM 30116/30155 - 090716.
Back cover page (last page) A ssem bly page 12/12 K090716 www.KALORIK.com.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Kalorik USK ICBM 30116 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Kalorik USK ICBM 30116 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Kalorik USK ICBM 30116 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Kalorik USK ICBM 30116 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Kalorik USK ICBM 30116, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Kalorik USK ICBM 30116.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Kalorik USK ICBM 30116. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Kalorik USK ICBM 30116 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.