Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 330 del fabbricante Garmin
Vai alla pagina of 12
Mode S T ransponder Pilot’ s Guide GTX ™ 330/330D.
© Copyright 2002, 2007, 2008 Garmin Ltd. or its subsidiaries All Rights Reserved Except as expressly pr ovided herein, no part of this manual may be repr oduced, copied, transmitted, disseminated, downloaded or stored in any storage medium, for any purpose without the express prior written consent of Garmin.
Limited W arr anty This Garmin product is warranted to be fr ee from defects in materials or workmanship for two years from the date of pur chase. W ithin this period, Garmin will at its sole option, repair or replace any components that fail in normal use.
The GTX 330 transponder is power ed on by pr essing the STBY , AL T or ON keys, or by a r emote avionics master switch (if applicable). After power on, a start-up page is displayed while the unit performs a self test. Mode Selection Keys OFF Powers off the GTX 330.
Keys for Other GTX 330 Functions IDENT Pressing the IDENT key activates the Special Position Identification (SPI) Pulse for 18 seconds, identifying your transponder return from others on the air traffic contr oller’ s screen. The word IDENT will appear in the upper left corner of the display during this time.
NO TE: GTX 330 options are normally set at time of installation. For changes to the GTX 330 parameters , contact your Garmin authorized dealer . PRESSURE AL T : Displays the altitude data supplied to the GTX 330 in feet, hundreds of feet (i.e., flight level), or meters (dependent upon installation configuration).
Timer Oper ation T o operate the Flight Timer: 1) Press the FUNC k ey until FLIGHT TIME is displayed. 2) If the GTX 330 is configured with Automated Airborne Determination, the timer begins automatically when the unit senses that the aircraft has become airborne .
Mode S Data T ransmission In addition to 4096 code and pressure altitude, the GTX 330 is capable of transmitting aircraft identification, transponder capability , and maximum speed range. Aircraft identification is commonly referred to as FL T ID (Flight Identification).
Entering a Flight ID Number When configured for FL T ID PWR-UP ENTRY at installation, the flight crew must enter the Flight ID before the GTX 330 will operate.
GTX 330 Mode S T ransponder Features GTX 330D Diversity Mode S T ransponder The GTX 330D Diversity Mode S T ransponder incorporates antennas mounted on the top and bottom of the aircraft for dependable operation while maneuvering. T op and bottom antennas are less prone to antenna shadowing by the air craft structure while turning.
.
© 2002, 2007, 2008 Garmin Ltd. or its subsidiaries Garmin International, Inc. 1200 East 151 st Street, Olathe, Kansas 66062, U.S.A. Garmin (Europe) Ltd. Liberty House, Bulls Copse Road, Hounsdown Business Park, Southampton, SO40 9RB, U.K. Garmin Corporation No.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Garmin 330 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Garmin 330 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Garmin 330 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Garmin 330 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Garmin 330, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Garmin 330.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Garmin 330. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Garmin 330 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.