Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto OfficeConnect 3C100XF del fabbricante 3Com
Vai alla pagina of 12
Of ficeConnect ® Gateway V oice Expansion (3C100XF) Quick Start Guide.
.
1 When installing y our OfficeConnect Gate w a y V oice Expansion Unit, mak e sur e of the f ollo wing: • Unit is out of dir ect sunlight and a wa y from sour ces of heat. • Ca bling is a w a y fr om po w er lines , fluor escent lighting fixtur es , and sour ces of electrical noise such as radios , transmitters and amplifier s.
2 After the ca bles ha v e been connected and pow er has been applied to the Of fi ceConnect Gatew a y V oice Expansion Unit, the LEDs on the fr ont panel of the unit will light as follo ws: • the .
3 The LED Indicator s on the front panel of the Of fi ceConnect Gatew a y V oice Expansion Unit pro vide the follo wing inf ormation: Rebooting the Of fi ce Connect Gateway V oice Expansion Unit: T o r eboot a unit that is pow ered u p , pr ess and hold the Reset button f or at least two seconds .
Inf ormation contained in this document is corr ect at time of pub- lication. The follo wing services are a vaila ble 24 hours a da y , 7 da ys a w eek. For the most u p – to – date information, 3Com r ecom- mends that y ou access the 3Com Corporation W orld W ide W eb site.
Returning Products for Repair Bef ore y ou send a product dir ectl y to 3Com for r epair , you m ust fi r st obtain a Return Materials A uthorization (RM A) number . Pr oducts sent to 3Com without RM A n umber s will be r eturned to the sender unopened, at the sender ’ s e xpense.
6 3Com Corporation Limited W arranty The duration of the w arranty f or the Of fi ceConnect Gatew a y is Lif etime. Hardwar e 3Com w arrants the Of fi ceConnect Gatew a y to be free from def ects in wor kmanship and materials, under normal use and service, for lif etime from the date of pur chase from 3Com or its authorized reseller .
7 W arranties Exclusive IF A 3COM PR ODUCT DOES NOT OPER A TE AS W ARR ANTED A BO VE, CUST OMER ’ S SOLE REMED Y FOR BREA CH OF THA T W ARR ANTY SHALL BE REP AIR, REPLA CEMENT , OR REFUND OF THE PUR- CHASE PRICE P AID , A T 3COM ’ S OPTION .
8 3Com Corporation 5400 Bayfront Plaza Santa Clara, California 95052-8145 Cop yright © 2001 3Com Corporation. All rights reserv ed. No part of this documentation ma y be reproduced in an y form or by.
.
3Com Corporation, Corporate Headquarters , 5400 Ba yfront Plaza, Santa Clara, CA 95052-8145, USA. T o learn more a bout 3Com solutions, visit www .3com.com. 3Com Corporation is publicly traded on Nasdaq under the symbol COMS. All speci fi cations are subject to chang e without notice.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il 3Com OfficeConnect 3C100XF è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del 3Com OfficeConnect 3C100XF - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso 3Com OfficeConnect 3C100XF imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul 3Com OfficeConnect 3C100XF ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il 3Com OfficeConnect 3C100XF, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del 3Com OfficeConnect 3C100XF.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il 3Com OfficeConnect 3C100XF. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo 3Com OfficeConnect 3C100XF insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.