Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto XTR-695 del fabbricante Whistler
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OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Retur n Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
Model Features Summary ................................. 3 - 4 Installation ........................................................ 5 - 6 • M ounting Guidelines 5 • W indshield Mounting 6 • Power Connection and Fuse Replacement 6 Operation ....
Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield. • Do not mount the unit behind wipers, ornaments, mirrored sunscr eens, etc. These obstr uctions have metal surfaces which can affect radar and laser signals and reduce critical warning time.
Audio Level Adjustment The audio levels can be adjusted high to low or low to high. • Move Power/V olume button back to increase audio level. • Move Power/V olume button forward to decr ease audio level. As audio level is adjusted, beeps are provided and the display indicates volume level.
V ehicle Battery Saver Mode The V ehicle Battery Saver Mode automatically shuts off your detector after 3 hours by default. The timer is reset if the detector is turned off, unplugged or any button is pressed before the timer has expir ed. The detector will alert you with an audible and visu- al warning before it shuts off.
OPERA TION Alert Priority When two or more signals are r eceived at the same time, the alert priority is: 1 . Laser 2. Speed Radar 3 . Safety Radar Example: If X band is alerting, then suddenly a laser signal is detected, the laser warning will override the X band alert.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength are displayed.
POP™ Mode POP ™ Mode is a feature on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of energy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the veh icle’ s speed is quickly acquired.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be r epa ir ed without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address bel ow . Uni ts returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler XTR-695 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler XTR-695 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler XTR-695 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler XTR-695 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler XTR-695, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler XTR-695.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler XTR-695. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler XTR-695 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.