Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto TTOB4 del fabbricante Toastmaster
Vai alla pagina of 10
READ AND SA VE THESE INSTRUCTIONS W ARNING: A risk of fire and electrical shock exists in all electrical appliances and may cause personal injur y or death.
2 IMPOR T ANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed to reduce the risk of fire, electric shock and injur y to persons, including the following: • Read all instructions before using appliance.
• Use extreme caution when removing bake/broil pan or disposing of hot grease. • Do not place on or near a hot gas or electric burner or in a heated oven. • The use of accessor y attachments not recommended by T oastmaster Inc. may cause injuries.
Y our product may var y slightly from illustration. 4 A. Power Light B. Control Panel C. Temperature Control D. Rack Guides E. Timer Figure 1 Figure 2 C B A E D F G Figure 3 F.
GETTING TO KNOW YOUR TOASTER-OVEN-BROILER Y our new T oastmaster toaster-oven-broiler has the versatility to bake, broil, defrost, toast, top brown and keep foods warm. The adjustable thermostat allows you to prepare recipes according to package or recipe directions.
INSTRUCTIONS FOR TOAST 1. Place rack in oven. 2. Plug into 120 V ~ 60 Hz outlet. 3. T ur n the temperature control clockwise until the dial clicks past the Broil position and into the T oast position. The dial will click twice to reach the toast setting.
5. When finished turn temperature and timer controls to the of f position. The power light will go off. 6. Unplug and allow to cool completely before cleaning. HINTS FOR KEEP W ARM • Use for short periods of time after food is cooked. • T o heat frozen or cold foods, see instructions for defrost.
INSTRUCTIONS FOR BROIL 1. Place rack in oven. 2. Position food on bake/broil pan, place in oven and close door . 3. Plug into 120 V ~ 60 Hz outlet. 4 . T ur n temperature control clockwise until the dial clicks in the Broil position. Set the timer to the desired time or to Stay on.
SERVICE INFORMA TION Please refer to warranty statement to determine if in-warranty ser vice applies. This appliance must be ser viced by a T oastmaster authorized ser vice center . Unauthorized ser vice will void warranty . Consult your phone director y under “Appliances-Household-Small-Service and Repair ,” or call 1-800-947-3744 in the U.
LIMITED ONE-YEAR GUARANTEE Toastmaster Inc. warrants this product, to original purchaser, for one year from purchase date to be free of defects in materia l and workmanship. This warranty is the only written or express warranty given by Toastmaster Inc.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Toastmaster TTOB4 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Toastmaster TTOB4 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Toastmaster TTOB4 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Toastmaster TTOB4 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Toastmaster TTOB4, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Toastmaster TTOB4.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Toastmaster TTOB4. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Toastmaster TTOB4 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.