Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 2422 del fabbricante Sprint Nextel
Vai alla pagina of 9
1 IMPORTANT: The 2422 is an Accessory Handset for use with the 2432 Sprint GIGAPHONE system. You must have the 2432 in order to use the 2422 Accessory Handset. This manual is designed to familiarize you with the 2422 Accessory Handset setup, registration and basic functions.
When using your telephone equipment, basic safety precautions should always be followed to reduce the risk of fire, electric shock and injury to persons, including the following: 1. Read and understand all instructions. 2. Follow all warnings and instructions marked on the product.
Setup Registration And Operation Of The 2422 Accessory Handset Your Sprint GIGAPHONE system can operate up to 4 Handsets. The accessory Handset consists of the following: Getting Started Getting Started Getting Started Getting Started Getting Started 4 5 Follow the steps below: 1.
6 7 Enter Base ID Code 1. After charging the Handset, remove it from its Charge Cradle, the screen will display: 2. Press NEW , then enter the 15 digit Base Unit ID code, located on the underside of the Base Unit. 3. Press OK . The Handset will display: PLEASE WAIT!! 4.
Handset Icons Icon Description Line In Use indicator On steady with no number next to it when a parallel set is in use. On steady with one or more numbers next to it, indicating which extensions are using the line. For example, 12 indicates that Handset 1 and Handset 2 are on an outside call.
Taking Care Of Your Telephone Your Sprint GIGAPHONE cordless telephone contains sophisticated electronic parts, so it must be treated with care. Avoid rough treatment Place the Handset down gently. Save the original packing materials to protect your telephone if you ever need to ship it.
You Hear Other Calls While Using Your Phone • Disconnect your Base Unit from the telephone jack, and plug in a regular telephone. If you still hear other calls, the problem is probably in your wiring or local service. Call your local telephone company.
14 15 FCC Regulations This equipment complies with Parts 15 of the Federal Communications Commission (FCC) rules for the United States. It also complies with regulations RSS210 and CS- 03 of Industry and Science Canada.
16 FREQUENCY CONTROL Crystal controlled PLL synthesizer TRANSMIT FREQUENCY 2401.056 - 2481.408 MHz RECEIVE FREQUENCY 2401.056 - 2481.408 MHz CHANNELS 94 Channels NOMINAL EFFECTIVE RANGE Maximum power allowed by FCC. Actual operating range may vary according to environmental conditions at the time of use.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Sprint Nextel 2422 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Sprint Nextel 2422 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Sprint Nextel 2422 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Sprint Nextel 2422 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Sprint Nextel 2422, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Sprint Nextel 2422.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Sprint Nextel 2422. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Sprint Nextel 2422 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.