Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto WA2-02-50 del fabbricante Soleus Air
Vai alla pagina of 10
W A2-02-50 © 2009 Soleus Air International 3092402 Aqua Sub Easy Load W ater Cooler Model No: W A2-02-50.
Thank you for choosing a Soleus Air W ater Cool er . This owner ’ s manua l will provide you with valuable information necessary for the prope r care and maintenance of your new product. Please take a few moments to thoroughly read th e instructions and familiarize yourself with all the operational aspects of your new water cooler .
TECHNICAL SPECIFICA TIONS 3 Model WA2-0 2-50 Power Supply 115V, 60Hz Electrical Rat ing 6.0 Am ps, 580 Watts Refrigerant and Quantity R134a, 37g Design Pressure ( High Side) 188psig Design Pressur e (Low Side) 88psig Dimensi ons 13.5"W x 17" D x 42" H WARNING : This water cooler is for use on 120 volt outlets onl y.
PRODUCT DIAGRAM Power Switch Located on back; use d to power on/ off the unit Multi-color Display Built-in Handle One located on each sid e Cold Water Dispenser Hot Water Dispenser Red Handle , includes child safety faucet.
CONTROL P ANEL AND MUL TI-COLOR DISPLA Y Multi-color Display Child Safety Lock Button Cold Water Dispenser Button Hot Water Dispenser Button - Press this button and the LOCK button at the same time to.
UNP ACKING THE W A TER COOLER 1. Cut and remove the straps from the box. DO NOT turn the box upside down, or lay it on its side. The bottom of the box is se parate from the top section. Lift straight up on the top box section to remove the top box section.
NOTE: If there is not a secure connection between the hose cap and the connector on the water coo ler, the water pump will operate but th e water cooler will not dispense water. Make sure the hos e is con- nected to the water cooler correctly . NOTE: Please wait until the water pump stops running before using the unit.
OPERA TION After the water bottle has been connect ed to the water coo ler, the unit is ready for use. Turn the power switch on the back of the unit to ON.
TROUBLESHOOTING Please check the troubleshooting chart be low. It includes several common problems, which you can correct at home, making a custom er service call unnecessary. Problem Possible Cause Remedy Unit does not dispense hot and cold water. Unit is unplugged.
W ARRANTY One Year Limited Warranty Soleus International Inc. warrants the accompanying Soleus Air Water Cooler to be free of defects in material and workmanship for the applications specified in its operation in struction for a period of ONE (1) year from the date of original retail purchase in the United States.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Soleus Air WA2-02-50 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Soleus Air WA2-02-50 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Soleus Air WA2-02-50 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Soleus Air WA2-02-50 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Soleus Air WA2-02-50, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Soleus Air WA2-02-50.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Soleus Air WA2-02-50. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Soleus Air WA2-02-50 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.