Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Merlin BIS 10 del fabbricante Avaya
Vai alla pagina of 10
List Most Often Used Codes List Most Often Used Codes Name Cod e Cod e 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. Name 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 17. Posted Messages 1. Do Not Disturb 6. 11. 16. 2. 7. 12. 17. 3. 8. 13.
TELEPHONE Line Buttons BIS-34D Display Telephones with SA Buttons SA Ring Use to make/receive ringing calls and receive inside voice- announced calls. SA Voice Use to make/receive outside calls, receive inside ringing and voice-announced calls, and make inside voice- announced calls.
OFTEN USED FEATURES Forward and Follow Me To program: 1. Label a button. 2. Slide T/P switch to P. 3. Press labeled button. 4. Dial ✱ 33. 5. Slide T/P switch to center. To forward calls to an extension: 1. Press an ICOM or SA button. 2. Press programmed button.
CALL HANDLING Line Button Lights Light Meaning Steady red You are automatically connected to this line when you lift the handset. Steady green The line is in use or the feature programmed onto the line button is in use. Steady red You are using this line and green button or the Line Request feature is in use.
OFTEN USED FEATURES Auto Dial To program: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Label a button. Slide T/P switch to P. Press labeled button. Dial ✱ 22 for inside numbers, or ✱ 21 for outside numbers. Dial extension or outside number. Include entire dialing sequence, for example, dial-out codes.
FEATURES & PROGRAMMING Programming Buttons 1. Label a button. 2. Slide T/P switch to P. Programming Features Programming a Some features set up how your phone Feature Button works and are not programmed onto a 1. Label a button. button. The ‡ in the Programming 3.
OFTEN USED FEATURES Callback Account Code Entry To program: Use Callback to be notified when a busy extension or outside line is free. Callback works only for busy extensions on ICOM button phones; use Line Request for busy outside lines.
OFTEN USED FEATURES Call Waiting Single beep means inside call waiting; two beeps mean outside call waiting. To turn call waiting on/off: 1. Press Feature and dial 00. 2. Press any ICOM or SA button. 3. Dial ✱ 11 to turn on or ✱✱ 11 to turn off.
OFTEN USED FEATURES Do Not Disturb To program: 1. Label a button. 2. Slide T/P switch to P. 3. Press labeled button. 4. Dial ✱ 47. 5. Slide T/P switch to center. To use: ● Toggle the programmed button on and off. Last Number Dial To program: 1. Label a button.
MESSAGING Accessing Features Some features must be programmed onto a line button while others can be accessed from a feature code or a programming code. Other features can be accessed from a feature code only. To access features, use the appropriate method as follows: ● Dial a feature code: ● Press programmed button, if 1.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Avaya Merlin BIS 10 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Avaya Merlin BIS 10 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Avaya Merlin BIS 10 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Avaya Merlin BIS 10 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Avaya Merlin BIS 10, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Avaya Merlin BIS 10.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Avaya Merlin BIS 10. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Avaya Merlin BIS 10 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.