Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto PST-1000 del fabbricante Schumacher
Vai alla pagina of 12
OWNER’S MANUAL Model: PST -1000 Carbon Pile Charging System Analyzer For 6 and 12 V olt Batteries 00-99-000443/1004 Questions? Call Customer Service 1-800-621-5485 Send Warranty Product Repairs To: Customer Returns P.O. Box 280 1025 E. Thompson Avenue Hoopeston, IL 60942-0280 ELECTRIC CORPORA TION MT .
2 PST -1000 IMPORT ANT OPERA TING & SAFETY NOTES READ BEFORE PROCEEDING WITH TESTS 1. Always work in a well ventilated area. Never start a vehicle’ s engine in an enclosed area. 2. Never smoke or allow any other open flame to come within 25 feet of the vehicle being tested.
3 EXTERNAL VOL TS LEADS (1 mg ohms) These leads may be used for measuring any DC voltage on a vehicle when the test selector switch is placed in External posi- tion. The voltmeter circuit is isolated and has an automatic polar- ity indication. T ypical applications are for measuring load volt- ages and cable connection voltage drop s.
4 readings are taken, the battery should be charged five minutes to stimulate mixing. (Refer to battery manufacturer ’s instructions regarding removal of vent caps while charging battery). ELECTROL YTE CAUTION Battery electrolyte is SULFURIC ACID. It can eat holes in clothes and skin.
5 Figure 2 Connections For ST ARTER TEST BA TTERY CHASSIS BLACK RED KEY SWITCH TRANSMISSION SAFETY SWITCH ST ARTER SOLENOID RELA Y + + - DIAGNOSTIC TEST PROCEDURE 1. Engine should be at normal operating temperature. 2. Hook-up the analyzer as described in the general instructions.
6 Figure 3 Connections For INSULA TED-POS CIRCUIT TEST BLACK ST ARTER SOLENOID RELA Y BA TTERY CHASSIS POS + + - 1. Disable ignition (as described earlier) to prevent engine from starting during test. 2. Operate starter and read voltmeter while cranking.
7 AL TERNA TOR SYSTEM TESTS The following test procedures will determine if there is a problem in the diode stator , voltage regulator , electrical load requirements, or in the alternator amperage output. The test s can pinpoint prob- lems to the wires and connection between the charging output terminal, the regulator , the field, and the battery .
8 Causes of high voltage drop s can be from LOOSE OR COR- RODED CONNECTIONS at the output terminal of the alternator , the car ’s ammeter , battery terminal connection on the starter so- lenoid, battery cable connections, faulty wiring from alternator to regulator , to ammeter , to starter solenoid, or between the alter- nator and the engine.
9 Figure 10 BLACK SOLENOID RELA Y BA TTERY CHASSIS RED + + - A B DISCONNECT REGULA TOR JUMPER AL TERNAT OR OUT FIELD STEPS FOR EXTERNAL REGULA TOR (TYPE) AL TERNA- TOR 1. Make connections according to figure 10 above. 2. With ignition key OFF , unplug regulator or disconnect field wire.
10 3. Place the Amp Probe around the starter cable. 4. Connect the external volts positive lead to the positive terminal of the starter . 5. Connect the external volts negative lead to the starter ground. 6. Set the V olts Selector to External V olts ± 199.
11 24 V olt Output The 24 volt TRANSFORMER-RECTIFIER output only charges the CRANKING battery after the starter motor has drawn current from the battery . The following procedure should be used to simu- late a recent starter draw and test for output current.
12 LIMITED W ARRANTY SCHUMACHER ELECTRIC CORPORA TION, 801 BUSINESS CENTER DRIVE, MOUNT PROSPECT , ILLINOIS 60056-2179 MAKES THIS LIMITED W ARRANTY TO THE ORIGINAL PURCHASER A T RET AIL OF THIS PRODUCT .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Schumacher PST-1000 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Schumacher PST-1000 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Schumacher PST-1000 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Schumacher PST-1000 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Schumacher PST-1000, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Schumacher PST-1000.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Schumacher PST-1000. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Schumacher PST-1000 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.