Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto WR-10 del fabbricante Midland
Vai alla pagina of 10
2 PRODUCT INFORMATION The WR-10 Weather Max gives you tw o products in one. You have a combination AM/FM broadcast radio. Yo u also have a 24-hour a day National Weather Service monitor. A complete info rmation system in the palm of your hands. The Weather Max has a fu ll tone alert signaling system built in.
3 FEATURES : • VHF Weather Monitor with seven differ ent National Weather Ser vice channels in the 162 MHz FM band – Provides 24-hour-a-day National Weather Service information from seven differen.
4 CONTROLS : 1. 2. Alert Test Button – This is a momentary switch bar. Pressing and holding it down lets you check to see that your WR-10 tone coded alert system is operating. A loud siren-type sound will be emitted from the speaker if the ALERT switch is set to LED & ALARM.
5 once set, no further adjustment is necessary for home use. 13. Alert Mode Selector – Your WR-10 has three different alert modes: A) LED Only – When an emergency alert tone is received AM-FM broadcast radio reception will be muted and ONLY the LED warns you.
6 EMERGENCY POWER Remove the battery cover. Turn the unit over. Remove the cover by pushing the battery door in the direction of the arro w and lifting the battery cover away from the radio. Install a 9-volt Al kaline battery (Eveready 522 or equivalent, not supplied).
7 Once you have adjusted the weather frequency and are receiving weather broadcast stations, your WR-10 wil l automatically switch from AM or FM reception to the Weather mode if the weather Se rvice sends the special tone to warn you of dangerou s weather conditions.
8 Weather Service will broadcast a specia l electronic triggering signal for 10 seconds that causes the siren alarm to tu rn on, at which time the alert indicator will flash (provided the ALERT Mode select or switch is in the LED & ALARM position).
9 NOTES AND MAINTENANCE 1. The typical weather(162MHz) recepti on distance will range from 25-50 miles depending on your location and conditions of weather, terrain, etc. Also, some Weather Stations operate at much higher power levels than others and hav e their transmitting towers on the top of high buildings or hills.
10 SPECIFICATIONS Specifications are nominal and subject to change. GENERAL Frequency Range AM 510-1650KHz FM 88-108MHz WX 162MHz (162.4O, 162.425, 162.
11 NINETY DAY LIMI TED WARRANTY Midland Consumer Radio Inc. will repair or replace, at its option without charge, your WR- 10 weather alert radio which fails due to a def ect in material or workmanship within ninety days following the initial consumer purchase.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Midland WR-10 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Midland WR-10 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Midland WR-10 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Midland WR-10 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Midland WR-10, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Midland WR-10.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Midland WR-10. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Midland WR-10 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.