Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Speaker del fabbricante Meridian
Vai alla pagina of 10
In each article in this series, we will be looking at a differ ent aspect of the hi-fi signal chain – from sour ce to speaker . In view of its importance in the overall r eproduction of the sound, w.
If you examine the vast majority of cur- r ent – and past – hi-fi amplifiers and speakers, you will find the same story: a single channel of amplifi- cation handles the full audible frequency range of the system.
However , such an approach – “bi-amp- ing” or “tri-amping” the system – is far too complex and prone to err or to be a very practical approach in the consumer field. The Active Loudspeaker Back in the mid-1970s, multi-amping was almost unknown.
range of loads, and so on. The common method of dealing with these possibili- ties is to give a power amplifier four times the current delivery capacity it needs; and give it and its power supply the ability to handle the strange loads likely to be encountered in use and abuse.
To give an example from Meridian’ s product line, the DSP6000 includes four channels of 70W amplification.This is equiva- lent to about 1kW driving a conventional passive system. It is evident from these comparisons that an active system can produce sur- prisingly high levels from a significantly smaller amplification system.
page 6 Meridian Loudspeakers: The DSP Path The Meridian Papers - 1 The electronics inside Meridian’ s DSP8000 system Power supply 5 x Power Amplifiers, one per set of drivers Crystal clocks Micropro.
Being able to deliver bass from an enclosure an eighth of the size is a use- ful ability , because it enables us to make loudspeakers that are physically the right size: on a human scale (see later). That means that they will fit into a room more easily , and take up less space.
Because you are near er to the left speaker , the sound takes less time to travel from the speaker to your ears – and you are further fr om the right speaker , so the sound takes longer to arrive.
If you remove, or disconnect, the “head”, you can hear very little definition. Psychoacoustically we are at our best listening in small spaces, to loudspeakers that have similar physical characteristics to a speaking human being.
page 10 Meridian Loudspeakers: The DSP Path The Meridian Papers - 1 Meridian Audio Limited Stonehill, Stukeley Meadows, Huntingdon, Cambridge PE29 6EX United Kingdom T el 44 (0)1480 445678 Fax 44 (0)1480 445686 Further technical details, images, product r eviews and company history are available fr om Meridian Audio or from our website, www .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Meridian Speaker è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Meridian Speaker - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Meridian Speaker imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Meridian Speaker ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Meridian Speaker, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Meridian Speaker.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Meridian Speaker. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Meridian Speaker insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.