Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 81602 del fabbricante M-Audio
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T able of Contents Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 T emporal Harmonic Alignment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 Dual Optical Ser vo Compr essor . . . . . . .
3 Introduction Congratulations on your pur chase of the T AMP A, designed and manufactur ed by M-Audio . T AMP A is a prof essional, single channel microphone/instrument pr eamp unlik e an y other .
9. LO W CUT : Rolls off 12dB per octa ve at 80Hz and belo w when engaged. Use this to a void rumble fr om passing traffic, footsteps and so forth. 10. COMPRESSOR IN/OUT : Engages/disengages the T AMP A’ s entire compressor stage. When disengaged, T AMP A’ s compressor cir cuitr y is re moved fr om the signal path.
To output to digital equipment: 1. Connect either the S/PDIF OUTPUT or AES/EBU OUTPUT to your sound card, digital recorder or other digital de vice using an analogous connector and a good quality digital cable. 2. Use the SAMPLE RA TE knob to select the sample rate matching that of the destination device.
T AMP A Controls Setting Levels T AMP A has the ability to provide a massiv e 66dB of gain. Due to T AMP A’ s T emporal Harmonic Alignment technolog y , higher overall le v els (also called “soft clipping”) bring increased le vels of harmonics that commonl y translate to the ear as greater warmth.
F eel fr ee to experiment with this featur e . It ma y be something that you choose to use with one instrument or mic and not another . It’ s up to you and your particular taste and needs. NO TE: The 20dB P AD only affects the analog output circuitry .
after the signal passes the threshold setting. In general, ideal attack time settings are a function of the type of instrument and inher ent transients. F or instruments lik e string and bass that exhibit slower attack, a slow er attack time setting is usually best.
Electric Guitar and Bass (Sustaining) Threshold: Set to realize -10dB or gr eater of consistent gain reduction Ratio: 10:1 Attack: Medium Release: V er y long Snare (F at) Threshold: Set to realize .
T AMP A Specifications Preamp Specs • Mic input: XLR with variable impedance loading (2400/1200/600/300 ohms) • Instrument input (TRS): 200K balanced / 100K unbalanced • Digital outputs: AES/EBU and S/PDIF 24-bit mono (44.
19 Notes: 19 T ampa-0813002 Y our T AMP A ’ s W arranty M-AUDIO war rants this product, under normal use, to be free of def ects in materials and workmanship f or a period of One (1) Y ear from date.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il M-Audio 81602 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del M-Audio 81602 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso M-Audio 81602 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul M-Audio 81602 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il M-Audio 81602, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del M-Audio 81602.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il M-Audio 81602. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo M-Audio 81602 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.