Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 2005 LS del fabbricante Lincoln
Vai alla pagina of 12
Lincoln/Mercury Customer Relationship Center P .O. Box 6248, Dearbor n, MI 48121 1-800-521-4140 (FORD) (TDD for the hearing impaired: 1-800-232-5952) This Quick Refer ence Guide is not intended to rep.
Essential Information FUEL T ANK CAP ACITY/FUEL RECOMMENDA TIONS: Y our Aviator’ s fuel tank can accommodate 22.5 gallons of fuel. Y our vehicle is designed to use “Premium” unleaded fuel with an (R+M)/2 octane rating of 91 or higher for optimum performance.
Heated and Cooled Seats (if equipped) The contr ols are located on the front door trim panels. T o cool the seats, push the icon on the right side of the button; a blue light will illuminate. Push again to disengage. T o heat the seats, push the icon on the left side of the button; a red light will illuminate.
A udio System (If your Aviator is equipped with a differ ent audio system, please refer to your Owner’ s Guide.) 1 CD/AUX : Press to select CD/A UX modes. No CD will display if there is not a CD present in the audio system. If a disc is loaded, there will be a number (1-6) inside the circle on the display .
Climate Contr ol 1 AUT O: Press AUT O and select the temperatur e you find most comfortable. The system will automatically determine fan speed, airflow location and whether outside or recir culated air is required. 2 OFF: Outside air is shut out and the fan will not operate.
2005 a v ia tor QUICK REFERENCE GUIDE 200 5 a vi at or Q UICK REFERENCE GUIDE.
Congratulations on your new Lincoln A viator . This exciting vehicle comes equipped with many sophisticated features – some will requir e no explanation, others may be new to you. This Quick Refer ence Guide was designed to acquaint you with many of the features you’ll use most.
Y our Message Center is located on your instrument cluster . With the ignition in the ON position, it displays important vehicle information while constantly monitoring vehicle systems. The Message Center will also notify you of potential vehicle problems by displaying system warnings followed by a long indicator chime.
Instrument P anel 2 5 6 3 4.
7 8 9 10 11 12.
2 Headlamps Rotate the headlamp control clockwise to the second position to turn on the headlamps. Pull the headlamp contr ol towards you to turn on the foglamps. Must be in autolamp mode, parklamp position or headlamp position for foglamps to operate.
12 P arking Brake Release Pull the release lever to r elease the parking brake. Driving with the parking brake on will cause the br akes to wear out quickly and reduce fuel economy .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Lincoln 2005 LS è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Lincoln 2005 LS - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Lincoln 2005 LS imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Lincoln 2005 LS ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Lincoln 2005 LS, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Lincoln 2005 LS.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Lincoln 2005 LS. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Lincoln 2005 LS insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.