Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 4850-90 del fabbricante ABC Office
Vai alla pagina of 9
1 “When You Need More Than Staples.” Toll Free: 800 - 658 - 8788 Fax: 801 - 927 - 3037 info@abcoffice.com IDEAL CUTTERS Model 4850 (18 - 3/4”) Model 4850 - 90 (18 - 3/4”) Model 5250 (20 - 1/2.
2 Safety Rules • Ensure that at no time more than one person is working at the machine. • Leave the key for the safety lock with the person responsible for the cutting machine. • Power operated cutting machines must be operated only by trained and reliable personnel.
3 The entire machine is dispatched in one package, but the stand has been dismounted from the machine. The tool box contains: - a set of tools for service and maintenance, - the mounting hardware for the stand, - the back ga uge crank (#3) with a mounting screw, - two keys for safety lock.
4 The key can be removed to prevent unauthorized use. To activate the machine, turn the key 45º to the right. • Re - set button (#14) Before the knife can be activated on models IDEAL 4850, IDEAL 5250 and IDEAL 6550, the re - set butt on has to be pressed to re - establish the “ready to cut” status of the machine.
5 Under the viewing window (#16) the measuring scale rotates in accordance with the back gauge movement. The exact measurement is to be r ead beneath the indicator.
6 Maintenance Knife change Precise cuts are only possible with a sharp knife. The knife should be changed as soon as the quality and the accuracy of a cut are not in accordance with the standards expected from this cutting ma chine. Should the knife jam in the paper pile or leave grooves in the paper, it must be changed immediately.
7 IDEAL 6550 - 90: Remove knife screws (B and C). Loosen knife holders and lower the knife downwards from the knife carrier (#19). Then, due to the length of the knife, a sideways movement between the knife guide plate s is required for removal. h. Take out cutting stick (#2), turn, rotate or exchange it and place it back into machine.
8 IMPORTANT – If the knife has been lowered by means of the cut ting depth adjustment screw (#6) to compensate for a worn cutting stick , then this adjustment screw (#6) has to be turned back to its highest setting before the cutting stick (#5) is turned, rotated or exchanged.
9 Should the machine cut out during operation, check the overload switches (#11 and #12). If one of the buttons of the overload switches has popped out, it can be re - set a fter a short period. Should the overload switch pop out again and cannot be re - set even after a few minutes, please contact your service technician.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il ABC Office 4850-90 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del ABC Office 4850-90 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso ABC Office 4850-90 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul ABC Office 4850-90 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il ABC Office 4850-90, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del ABC Office 4850-90.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il ABC Office 4850-90. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo ABC Office 4850-90 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.