Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 3SL15 del fabbricante Apollo
Vai alla pagina of 8
16 SL15-Series Pilot Guide UPS Aviation Technologies, Inc. 2345 Turner Road, SE Salem, OR 97302 www.u ps at . co m 560-0975-03 December 2001 1 SL15-Series Pilot Guide.
2 SL15-Series Pilot Guide No part of this document may be reproduced in any form or by any means without the express written consent of UPS Aviation Technologi es, Inc. UPS Aviation Tech nologies, I nc., II Morrow, and Apollo are t rademarks of UPS Aviation T echnologies, Inc.
14 SL15-Series Pilot Guide Notes 3 SL15-Series Pilot Guide OPERA TION GENERAL INFORMATION 1 SCOPE This section provides detailed operating instructio ns for the UPS Av iation Technologies SL15 Audio Selector Pa nel/Intercom Sy stem. Please read it carefully before using the equipment so that yo u can take full advantag e of its capabilities.
4 SL15-Series Pilot Guide When the mic selector switch is in the Com 1 position, both pil ot and copilot will be connected to the Com l transcei ver. Only the person w ho presses their Push To Talk (PTT), w ill be heard ov er the aircraft radio. Turning the rotary switch to the C OM 2 position will place pilot and copilot on Com 2.
12 SL15-Series Pilot Guide edge). 9.3 Concurrent Me ssages When a recorded message or audio annun ciation is play ing, the other audio source is momentarily i nhibited. For instance, if an IRS message is being play ed, the audio annunciatio n w ill not begin until the IRS m essage is f in- ished.
6 SL15-Series Pilot Guide In SL 15 versions above “ F” seri al number f or the top board (2 nd set of unit se- rial numbers) a public address function w as added. To access this function, a switch is installed to connect the top c onnector, pin 18, to ground.
10 SL15-Series Pilot Guide switches m ounted adjacent to the headset jacks. When the intercom is in ALL m ode, the pilot can speak on the phone only if the mic selector switch is in TEL position. All intercom positions will hear the telephone conversation.
8 SL15-Series Pilot Guide The description of the intercom m ode function is valid only w hen the unit is not in the "Split" mode. Then, the pilot and copilot intercom is controlled with the ICS button. I SO : (Up Position): The pilot is iso lated from the intercom and is connected only to the aircraft radio s y stem.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Apollo 3SL15 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Apollo 3SL15 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Apollo 3SL15 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Apollo 3SL15 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Apollo 3SL15, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Apollo 3SL15.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Apollo 3SL15. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Apollo 3SL15 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.