Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto UL-2 del fabbricante Anton/Bauer
Vai alla pagina of 12
ULTRALIGHT 2 ( UL-2 ) OWNER’S MANUAL.
.
TO REMOVE / REPLACE BULB NOTE: Only MR-16 type bulbs sho uld be used with the UL2. 1. Pull out on the Thumb Tabs of the Head M odule. 2. Swing Hood open. 3. Remove and replace bulb as necessar y. 4. Close Head Module, insuring that it “clicks ” closed.
INTRODUCTION The Ultraligh t 2 (UL2) is a n extremel y compact, sup er lightwe ight version of the orig inal Ultra light system, designed specific ally for o n-camer a lighting applicatio ns. The Ultra light 2 inco rporate s many uniq ue feature s includi ng: • Included with a AB-60, wide angle bulb.
5/64 Hex Wrench Shoe Sleeve Shoe Mount Thumbwheel Set Screw Be sure the Shoe Sleeve is completely inside the light, otherwise the light may swing back & forth. ¼-20 STUD MOUNT APPLICATION The Ultralight 2 is shipped standard with ¼ -20 Stud Mount for attachi ng to the camera handle.
Stud Mount Application 1/4-20 Screw ACCESSORIES UL2 WEDGE The UL2 Wedge is developed specifically for use with the Anton/Bauer Ultralight 2 on-ca mera light. The UL2 Wedge provides the Ultralight 2 with an additional 20º of down angle lighting for shooting extreme close up camera shots (less than 3 feet).
When properly fitted, the slot in the tab will align with a screw in the center of the hood. The ta b insertion requires a slight force. If the filter assembly is too loose and does not stay in place, bend each side of the tab in opposite dire ctions as show n to provide sufficient holdi ng friction.
UL-SOFT B OX The UL-Soft Box mounts easily to any Ultralight Head Module to sof ten and diffuse light output. The UL-Soft Box is collapsible allowing eas y storage or can fold and swing awa y while remaining on the Ultralight until needed.
BULB SELECTION AND OPERATION Bulbs used by the Ultralight 2 are T ype MR16, tungsten-halogen bul bs. Spot or flood bulbs of any light distribution angle may be used. The Ultralight 2 offers the greatest versatility with the following low voltage bulbs.
WARRANTY IMPORTANT: WARRANTY REGISTRAT ION CARD MUST BE MAILED WITHIN 10 DAYS OF PURCHASE TO QUALIFY FO R THIS WARRANTY. Pro per registration will also enabl e us to send you important update information. We must have the warrant y registration card on file at our CUSTOM ER SERVICE DEPARTMENT t o establish warranty.
.
The worldwide standard The following are registered trademarks of Anton/Bauer, Inc.: ACS, Anton/Bauer, Anton/Bauer Logo, Au tomatique, ComPac, Gol d Mount,HyTRON, Impac, InterActive, InterActive 2000 .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Anton/Bauer UL-2 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Anton/Bauer UL-2 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Anton/Bauer UL-2 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Anton/Bauer UL-2 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Anton/Bauer UL-2, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Anton/Bauer UL-2.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Anton/Bauer UL-2. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Anton/Bauer UL-2 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.