Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto KDC120 del fabbricante Kambrook
Vai alla pagina of 10
Café KDC120 Issue 1/04 G O O D N A M E G O O D V A L U E Kambrook 461 Plummer Street, Port Melbourne 3207, Australia Customer Ser vice Line (free call) 1800 800 634 Customer Service Fax 1800 621 337 .
KAMBROOK SAFETY W elcome to Kambr ook and your new Caf é 3 in 1 coffee mak er . At Kambrook w e believ e that the safe performance is the first priority in any consumer pr oduct so that you, our valued customer , can confidently use and trust our appliances.
OPERA TING Y OUR KAMBROOK CAF É 3 IN 1 COFFEE MAKER The 3 in 1 functions of the Caf é coffee mak er can be selected using the two separate control mechanisms on the fr ont of the appliance: FIL TERE.
• Place the filter retainer clip in the release position b y pulling the clip back towards y our hand. • Place the Espresso filter holder underneath the bre w head so that the handle is positioned at a 45 degree angle to the left of centre.
• Do not remo ve the Espresso water tank cap or the Espr esso filter holder until the steam pressur e in the appliance has been r eleased. T O A V OID SPLA TTERING OF HO T MILK, DO NO T LIFT THE STEAMING NOZZLE ABO VE THE SURF A CE OF THE MILK WHILE FRO THING OR STEAMING.
Caution: The Caf é 3 in 1 coffee mak er becomes very hot during the Drip filter bre wing cycle . Please handle with extr eme care. • The hot plate will k eep the Drip Filter coffee in the large carafe hot whilst the Drip Filter function of the coffee mak er is switched on.
T O A V OID POSSIBLE BURNS FROM HO T STEAM AND W A TER, NEVER REMO VE THE ESPRESSO W A TER T ANK CAP OR THE ESPRESSO FIL TER HOLDER WHILE THERE IS STEAM PRESSURE IN THE W A TER T ANK. REMO VE ALL STEAM PRESSURE FIRST . Cleaning the Drip filter function of the machine: • Ensure that the Filter ed Coffee button is in the ‘ ST ANDBY ’ position.
TROUBLE SHOO TING CHAR T FOR ESPRESSO COFFEE Prob lem Coffee does not come through the Espr esso filter holder Coffee comes out too quickly Coffee is too w eak or water y Coffee comes out around the f.
COFFEE STYLES T O TR Y USING ESPRESSO COFFEE ESPRESSO Intense and aromatic, an espr esso, or short black as it ’ s also kno wn, uses about 10g of ground coff ee . It is ser ved in a small cup or glass to a lev el of appr oximately 35mm. LONG BLA CK T wo shots of espresso served in a r egular size cup .
KAMBROOK 12 MONTH GU ARANTEE KAMBR OOK war rants your Caf é 3 in 1 coffee mak er for 12 months from the date of purchase against all def ects in materials and workmanship , when used in compliance with the instructions pro vided.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Kambrook KDC120 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Kambrook KDC120 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Kambrook KDC120 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Kambrook KDC120 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Kambrook KDC120, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Kambrook KDC120.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Kambrook KDC120. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Kambrook KDC120 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.