Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 221 del fabbricante IBM
Vai alla pagina of 8
Distributed Print Management Services A better way to manage output.
Pursue one more area of optimization Do you know that distributed ofce output accounts for up to 20 percent of total printing costs, which can be as much as 1-3 percent of a company’s total revenue? 1 Make a quick calculation and you can see that savings in this area can be a boon to your operations budget.
Reduce cost through right-sizing Print, copy, fax and scan devices may be scattered all over your company. Without a plan and ongoing management, devices tend to proliferate and pose a serious cost-control challenge, especially if you want to take advantage of electronic document delivery, automated workows, and digital archives.
Achieve the right balance with managed output services DPMS combines expertise, processes, tools, and technology that together help you achieve the optimum output environment – one that balances pro- ductivity, cost and worker satisfaction. The output strategy we recommend will be aligned with your IT strategy.
Distributed Print Management Services At a Glance Base Offering n Initial and periodic consulting/optimization recommendations n Transition management n Hardware n Supplies and supplies management n D.
Plan the work, work the plan Best results generally follow an orderly process. The DPMS team can guide you through the transition to managed output services with a minimum of disruption. We engage you in four phases: assessment, de- sign, implementation, and management.
Proven processes and best practices can enable a smooth, successful transition to InfoPrint DPMS. Let’s work together to optimize your output environment with continuous right-sizing. The InfoPrint Distributed Print Management Services team can help you hold the line against rising costs.
© Cop yr ig ht Inf oP ri nt So lut io ns Com pa ny 20 08 . Al l rig ht s res er v ed. Inf oP ri nt So lut io ns Com pa ny 630 0 Di ago na l High wa y 002 J Bo uld er, Colo ra do 80 301-9270 U.S .A . Pr int ed in th e Uni ted St at es of A mer ic a Se pte mb er 20 08 Ric oh an d the R ico h log o are re gi ste re d tra de mar k s of Ric oh Co.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il IBM 221 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del IBM 221 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso IBM 221 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul IBM 221 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il IBM 221, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del IBM 221.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il IBM 221. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo IBM 221 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.