Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto LI2SNA del fabbricante Hotpoint
Vai alla pagina of 12
Instructions for Installation and Use Electric Hood.
Retention of this Instruction Book This Instruction Book must be kept handy for reference as it contains important details on the safe and proper use of the appliance.
UK ! It is important to conserv e this booklet for consultation at any moment. In the case of sale, cession or move, make sure it is together with the product. ! Read the instructions car efully: there is important infor mation about installa tion , use a nd safe ty.
– operation 1 ) and mark 2 holes with a pencil, drill the holes (Ø8mm), insert 2 wall plugs. 12. Fix the chimney support bracket to the wall using two 5x 45mm s crews. 13. Hook the hoo d onto the bottom bracket. 14. Fix the hood into its final position on the wall (ABSOLUTELY ESSENTIAL).
UK Control pan el Calibr ating the control panel When the pl ug i s i n ser t ed (or af t e r a bl ac k out ) the system calibrates the keys; during cal ibrati on the display point flashes. Cali bration lasts 15”. The poin t stops flashing a t the end of calibration.
U ! We advise switching the ho od on, at minimum power, before beginning to cook to favour t he optimal expulsion of odours. In addition we advise turning it off every time 10/15 m inutes after finishing cooking. ! We advise frying under the hood only under constant sup ervision .
UK ! It is always necessar y to isolate the hood from the power supply during cleaning and maintenance. Therefore remove t he plug. We recommend carrying our maintenance regularly (about every 10 day s) to ensure efficacious and constant performance of the hood.
U K General safety ! The hood has been designed and constructed in conformity with in ternational safety regulations. These warnings are provided for safety reasons and must be carefully read. • This apparatus has been designed for use by adults. • Children and invalids ar e not allowed to us e this apparatus without superv ision.
.
.
GB 9 1 0 "No company is better positioned to offer an after sales service on a Hotpoint appliance than us - the manufacturer" As part of our commitment to you, all Hotpoint appliances have the added benefit of a fully inclusive parts and labour guarantee for the first 12 months.
Over 1200 trained specialists, directly employed by us, ensure that you can have complete confidence in both the appliances and services we offer. Repair Service and Information Desk UK: 08709 066 066 (Open 8 to 8 Mon - Fri, 8 to 6 Sat, 10 to 4 Sun & Bank Holidays) www.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Hotpoint LI2SNA è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Hotpoint LI2SNA - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Hotpoint LI2SNA imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Hotpoint LI2SNA ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Hotpoint LI2SNA, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Hotpoint LI2SNA.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Hotpoint LI2SNA. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Hotpoint LI2SNA insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.