Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto CHICAGO ELECTRIC 38391 del fabbricante Harbor Freight Tools
Vai alla pagina of 9
12 VOL T JUMP-ST ART AND POWER SUPPL Y 38391 SET UP AND OPERA TING INSTRUCTIONS Visit our website at: http://www .harborfreight.com Read this material before using this product. Failure to do so can result in serious injury . SA VE THIS MANUAL. Copyright © 2009 by Harbor Freight T ools ® .
Page 2 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 SPECIFICA TIONS Start Amps 400 Peak Amps 900 Battery 12 V , Lead-Acid, Rechargeable Charging Current = 0.
Page 3 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 10. Stay alert . W atch what you are doing, use common sense. Do not operate any tool when you are tired.
Page 4 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 CONTROLS AND COMPONENTS CHARGING Note: After purchase and before initial use, fully charge the Jump-Start battery until the DC charging LED turns off. W ARNING! The ON/Of f switch (See Figure 1 ) regulates power to the clamps only .
Page 5 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 Note: The LED light will go on (when Switch is in the OFF position) to indicate a reverse polarity condition. 12 VDC Charging Note: This system is equipped with a 12 VDC Cigarette Lighter Adapter so you can charge the Jump-Start from a vehicle or boat battery .
Page 6 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 If you use the Jump-Start with a power inverter (not included) as a 120 V~ power source, T able 3 will give you approximate times to expect with a fully charged unit.
Page 7 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 Recharging Using 12 VDC Supply 1. Insert the Cigarette Lighter Recharger Plug into the Front Panel port labeled Recharge . 2. Insert the other end of the Cigarette Lighter Recharger Cord into the 12 V AC Cigarette lighter receptacle on your vehicle or boat.
Page 8 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 PLEASE READ THE FOLLOWING CAREFULL Y THE MANUF ACTURER AND/OR DISTRIBUTOR HAS PROVIDED THE P ARTS DIAGRAM IN THIS MANUAL AS A REFERENCE TOOL ONL Y .
Page 9 For technical questions, please call 1-800-444-3353. SKU 38391 LIMITED 90 DA Y W ARRANTY Harbor Freight T ools Co. makes every ef fort to assure that its products meet high quality and durabili.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Harbor Freight Tools CHICAGO ELECTRIC 38391 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.