Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto R-410A del fabbricante Amana
Vai alla pagina of 10
Thank you for investing in our quality Comfort System. The air conditioner you have purchased is part of a Split System and has both indoor and outdoor components. With proper installation and maintenance, it should provide you with years of dependable service.
2 Remember to leave this manual with the homeowner. A TTENTION INST ALLING PERSONNEL As a professional installer you have an obligation to know the product better than the customer. This includes all safety precautions and related items. Prior to actual installation, thoroughly familiarize yourself with this Manual.
3 Your thermostat is the control center for your Split System. It is very important that the thermostat be located where it can best “sense” the average room temperature.
4 CAUTION Do not exceed the set point limits preset at the factory . As shipped from the factory , your comfort system is designed to provide cooling only when the outdoor temperature is 55°F or higher . Exceeding these limits may result in severe equipment damage.
5 Electrical Power Supply Many outdoor units include a crankcase heater. This small heater warms the oil in the compressor for im- proved lubrication. Once the needed temperature has been reached, most of these heaters will shut off automatically. These heaters work effectively, but not rapidly.
6 Maintenance Annual Maintenance We strongly recommends your unit be given an annual maintenance checkup by a qualified servicer. Your unit should be inspected by a qualified installer or service agency at least twice a year. This check should be performed before the heating and cooling seasons begin.
7 Before Calling Y our Servicer There are several built-in safety features that may automatically shut off the unit under abnormal operating condi- tions. If your system does not operate normally, take time to perform the following checks before requesting service.
8 Safety Labels NOTE: If safety labels are missing or illegible, contact the installing dealer or our Customer Service Department for ordering information. AVE RTI SSEM E NT WA RNING HAZARDOUS M OVING PART S F an blade s may st art rota ting aut o m ati ca l ly .
9 Any Questions? Most questions can be answered by your local dealer. If you need further information regarding the operation, maintenance, or service of your unit, contact your dealer.
10 Model Information IMPORT ANT SYSTEM INFORMA TION Please write the Model number, Manufacturing number, and Serial number of your unit. MODEL MFG PIC SERIAL# CRANKCASE HEATER YES NO Record installer .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Amana R-410A è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Amana R-410A - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Amana R-410A imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Amana R-410A ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Amana R-410A, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Amana R-410A.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Amana R-410A. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Amana R-410A insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.