Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto TCP/IP Print Server del fabbricante Galileo
Vai alla pagina of 9
Galileo International Technical Support Documentation TCP/IP Print Server Changing TCP/IP or Host Access Configuration.
Copyright Copyright © 2001 Galileo International. All righ ts reserved. Information in this document is s ubject to change without notice. The information described in this document is furnis hed to Galileo International subscribers, or their repr esentatives, and is provided as is under a license agreement or nondisclosure agreement.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 3 Introduction TCP/IP Print Servers, not to be confused with Network Print Servers such as HP JetDirect, are used to receive and distribute messages to the vario us Apollo® printing devices.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 4 Accessing the TCP/IP Print Server Configuration Utility From the Print Server Monitor Screen, press the F3 key to exit to a DOS pro mpt. From a DOS prompt: Type “1” and Press ENTER.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 5 Save and Back-up Print Server Configuration After making ANY changes to a TCP/IP Print Serv er, Save the changes and back them up or any change may be lost. From the TCP/IP Print Server Configuration Utility, arrow left to the FILE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 6 Changing TCP/IP Network Information From the TCP/IP Print Server Configuration U tility, arrow left to the CONFIGURE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 7 Changing Configuration Server Addresses and Client Identifier From the TCP/IP Print Server Configuration U tility, arrow left to the CONFIGURE drop down menu.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 8 Assigning GTIDs to the correct ARTIC Card Port The GTID or Global Terminal ID must be assigned to the correct port to where th e print device is connected. Artic Cards may have either 4 or 8 por ts where port “0”, or the first port, is unused.
TCP/IP Print Server – Changing TCP/IP or Host Access Configuration (10/29/01 mlr) 9 If necessary, change the GTID on an assigned port. Do NOT change the BAUD, PARITY, DATA or STOP. If the settings do NOT match those above, please contact your Galileo or Apollo Account Representative before making any furt her changes.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Galileo TCP/IP Print Server è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Galileo TCP/IP Print Server - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Galileo TCP/IP Print Server imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Galileo TCP/IP Print Server ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Galileo TCP/IP Print Server, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Galileo TCP/IP Print Server.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Galileo TCP/IP Print Server. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Galileo TCP/IP Print Server insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.