Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto EM032 del fabbricante Flymo
Vai alla pagina of 10
® IMPOR T ANT INFORMA TION Read before use & retain for future reference VENTURER 32 (VTR32) VISIMO (VM032) ROLLERMO (RM032) EASIMO (EM032) VISIMO ROLLERMO EASIMO VENTURER 32 Original Instruction.
Carton Contents IMPORT ANT ! Please check the contents of the carton are correct BEFORE assembling your new Flymo product. The Loose Parts Pack is packaged underneath the deck of the product.
2. Never allow children or people unfamiliar with the instruc- tions to use the machine. 3. Stop using the machine while people, especially children, or pets are nearby . 4. Only use the product in the manner and for the func- tions described in these instructions.
A • The Loose Parts Pack is packaged underneath the deck. Assembly of Lower Handles to Deck 1. Place the bolt (A2) through the hole in the lower handle (A1) until the lower handle fits into the recess (A3) 2. Place the washer (B1) and the wing knob (B2) on to the bolt and tighten the wing knob.
Grassbox J Fitting Fully Assembled Grassbox to Lawnmower . 1. Lift safety flap (G1) 2. Make sure the discharge chute is clean and free from debris (G2) 3. Locate fully assembled grassbox onto 2 location points (G3) at the rear of the deck as illustrated in pic.
M N R Starting and Stopping T o Start your Lawnmower 1. Form loop in mains cable and push the loop through the slot. (M) 2. T o secure, position loop over the hook and pull the cable back through the slot (N) . 3. Connect plug to mains and switch on. 4.
Removing and Fitting the Blade Switch off, wait until the blade has stopped rotating and disconnect from the mains electricity supply BE- FORE attempting to remove or refit the blade. Always handle the blade with care - sharp edges could cause injury .
Fault Finding Hints Fails to Operate 1. Is the correct Starting procedure being followed? See ʻT o Start your Lawnmowerʼ 2. Is the Power Turned On? 3. Check the fuse in the plug, if blown replace. 4. Fuse continues to blow? Immediately disconnect from the mains electricity sup- ply and consult your local approved Service Centre.
Service Recommendations 1. We strongly recommend that your product is serviced at least every twelve months, more often in a professional application. 2. Always use genuine Spare Parts. 3. Prepacked spares are available from most Husqvarna UK Ltd. stockists.
5054853-02 EC Declaration of Conformity Husqvarna UK Ltd., Aycliffe Industrial Park Newton Aycliffe, Co. Durham, DL5 6UP , England Declare under our sole responsibility that the product(s); Category ........................................ Electric Rotary Lawnmower Model(s).
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Flymo EM032 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Flymo EM032 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Flymo EM032 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Flymo EM032 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Flymo EM032, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Flymo EM032.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Flymo EM032. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Flymo EM032 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.