Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto EM032 del fabbricante Flymo
Vai alla pagina of 10
For all customer enquiries or for replacement parts, contact:- ☎ ☎ 0870 609 1901 www .flymo.com customer .services@husqvarna.co.uk IMPOR T ANT INFORMA TION Read before use & retain for future .
Carton Contents IMPOR T ANT ! Please check the contents of the carton are correct BEFORE assembling your new Flymo product. The Loose Parts Pack is packaged underneath the deck of the product.
Electrical 1. The British Standards Institute recommend the use of a Residual Current Circuit Device (R.C.D.) with a tripping current of not more than 30mA. Even with a R.C.D. installed 100% safety cannot be guaran- teed and safe working practice must be followed at all times.
A • The Loose Parts Pack is packaged under- neath the deck. Assembly of Lower Handles to Deck 1. Place the bolt (A2) through the hole in the lower handle (A1) until the lower handle fits into the recess (A3) 2. Place the washer (B1) and the wing knob (B2) on to the bolt and tighten the wing knob.
Cutting Height Adjustment Grassbox Cutting Height Adjustment (K) & (L) • Height of cut is adjusted by raising or lowering the Front and Rear Wheels. • There are five heights of cut on this product. • NOTE A medium height of cut is recommended for most lawns.
M N R Starting and Stopping T o Start your Lawnmower 1. Form loop in mains cable and push the loop through the slot. (M) 2. T o secure, position loop over the hook and pull the cable back through the slot (N) . 3. Connect plug to mains and switch on. 4.
Removing and Fitting the Blade Switch off, wait until the blade has stopped rotating and disconnect from the mains electrici- ty supply BEFORE attempting to remove or refit the blade. Always handle the blade with care - sharp edges could cause injury .
Fault Finding Hints Fails to Operate 1. Is the correct Starting procedure being followed? See ‘T o Start your Lawnmower’ 2. Is the Power T urned On? 3. Check the fuse in the plug, if blown replace. 4. Fuse continues to blow? Immediately disconnect from the mains electricity sup- ply and consult your local approved Service Centre.
Service Recommendations 1. We strongly recommend that your product is serviced at least every twelve months, more often in a profes- sional application. 2. Always use genuine Spare Parts. 3. Prepacked spares are available from most Husqvarna Outdoor Products stockists.
5108035-01 Our policy of continuous improvement means that the specification of products may be altered from time to time without prior notice. I, the undersigned M. Bowden of Husqvarna Outdoor Products, Aycliffe Industrial Park, NEWTON A YCLIFFE, Co.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Flymo EM032 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Flymo EM032 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Flymo EM032 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Flymo EM032 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Flymo EM032, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Flymo EM032.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Flymo EM032. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Flymo EM032 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.