Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 22 del fabbricante Alcatel Carrier Internetworking Solutions
Vai alla pagina of 8
TEMPORIS 12 / TEMPORIS 22 Tempori_22_uk.qxd 29/05/01 17:05 Page 1 Technical Manuals Online! - http://www.tech-man.com.
1. SETUP l Plug one end of the spiral cord into the handset plug (A), and the other end into the sock et located on the left-hand side of the phone (B). l Plug the telephone cord into the sock et (C) situated on the back of the set and plug the other end (D) into the telephone wall sock et.
FUNCTION KEYS P eg for wall mounting Stick the phone number label there Loudspeaker 10 memories Message waiting lamp Loudspeaker key * Loudspeaker and ringer * sound lev el adjustment Additional services access key Memories and set programming key Redial/Pause Mute key * on TEMPORIS 22 only Tempori_22_uk.
3. GENERAL USE 3.1 LINE LAMP / MESSA GE WAITING LAMP This light flashes in rhythm with the ringing when you receiv e a call. It lights up as soon as you tak e the line. If you are connected to a private ALCA TEL telephone system equipped with mail, the message waiting lamp inf or ms you of a message in your “ mail box ” .
4. USING THE MEMORIES NO TE: When programming y our TEMPORIS communicates with you using . 1 Beep : Whilst programming, each ke y pressed is validated by 1 . 2 Beeps : Indicate that y our programming is correct. 3 Beeps : Something is wrong in y our programming; Restar t from the beginning.
T o adjust the ringing: l Press the Programming k ey then k ey 1 (current melody is heard). l T o reduce or increase ringing volume, press or on TEMPORIS 22 or press or on TEMPORIS 12. l Pressing a ke y between 1 and 4 changes the melody . T o put ringer ON/OFF: l Press the Programming k ey then k ey 0 .
6.4 IF Y OU FORGOT THE P ASSWORD Access the programming mode again and then: l Press the Programming k ey f ollowed by 0 . l Press the * key . l 2 beeps are generated. l Go on hook. 7. CONFIGURA TION FOR PROFESSIONAL USE If your TEMPORIS is connected directly to the public network, do not pa y attention to this chapter .
8. GU ARANTEE l This product is guaranteed according to the clauses off ered by y our distributor . l T o get this guarantee you m ust use your telephone according to the instructions of the user guide and you ha ve to k eep the invoice or tick et mentioning purchasing date and distributor name.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Alcatel Carrier Internetworking Solutions 22 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.