Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 3911 del fabbricante Cisco Systems
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U SER G UIDE Cisco Unified IP Phone Guide 3911 (SIP) Cisco Unified Communicat ions Ma nager Express 7 . 1 1 Over view , page 2 2 Ope rating Y our Phone, page 5 3 Phon e F eatu res and F unctions Li st.
2 1 Overview This gui de provi des phone layout and featur e desc riptions for the Cisco Unified IP Phon e 3911. Physical Layout The Ci sco Uni fied IP pho ne 3911 is a single-l ine pho ne. Bu ttons ne ar the handset p rovid e direc t acces s to sev eral feature s.
3 6 Navigation button Allo ws yo u to scro ll thro ugh me nu it ems an d highl ight items . Whe n the ph one is on -ho ok, displays th e c all logs (Miss ed Cal ls, Received Cal ls, Placed C alls ) an d yo ur Sp eed D ials. 7 Line butt ons Allows y ou to s elect a line fo r mak ing a call or to ans wer a call on the lin e.
4 Connecting You r Phone This section shows a nd exp lains the con nectors on you r Cisc o IP phone. Adjusting the Handset Rest When y ou con nect your phone, you ca n adjus t the ha ndset r est so that the rece iver does not slip o ut of the cradl e.
5 2 Operating Your Phon e This secti on des crib e s how t o ope rate your C isco U nifi ed IP phon e. Be cause of di ffere nces in pho ne an d site con figura tio n, not all feat ures and pro cedur es d escribe d here mi ght appl y to yo ur pho ne. C onsul t your syste m admin istrator for more i nform ation.
6 Hang Up U sing the Ha ndse t Return the handset to its cradle. Hang Up Usi ng th e Speakerph one Pres s . Hang Up On e Cal l, a nd Pres er ve Anot he r Call on t he Sa me Li ne Pres s . If necess ary , remove the call from hold firs t by pressi ng .
7 Switch From a Con nec ted Cal l to Answer a Ri ng in g Call on the Same Line Pres s or the line but ton. Switch From a Connec te d Cal l to Answer a Ri ngin g Cal l on th e Other Line 1.
8 Forwarding Al l Calls to Another Number Y ou can use Call Forw ard All to red irect inco ming cal ls from your phone to anot her numbe r . Set up call forwa rding on yo ur li ne 1. Pres s and choose Settings > User Preferences > CF wd ALL . 2.
9 End Your Part icip at io n in a Conf ere nce Hang u p. If y ou leave a con ferenc e after creating it, the confer ence ends. Speed Di aling Speed dialing allow s you to s elect a phone sc reen item to p lace a cal l. Set u p Speed Dia ls 1. Pres s and choose Directorie s > Speed Dials.
10 Dial from a call lo g (While Connec ted to Ano ther Call ) 1. Pres s and choose Directorie s > Missed Cal ls , Placed Ca lls , or R eceived Calls . 2. Select a call recor d from th e log. 3. Pres s . The other call is pla ced on hold . Using Ca ll Logs Y our phone mai ntains logs of your mi ssed, plac ed, an d receive d calls.
11 Accessing Voice Messages T o acces s voi ce mess ages , selec t the l ine an d pr ess . Note Y our co mpany de termin es the voice me ssage se rvic e that your phon e system uses. Fo r the mos t accura te and de taile d information, see th e d ocume ntation for your vo ice m essage s ervi ce.
12 Park a Ca ll Call park allows a user to place a call on hold at a designated parking slot from which the call can be retrieved by anyone on the system. Note Co ntact your syst em admi nis trator for you r call park sl ot numb er . T o park a call: • Pres s and c hoo se Pa rk .
13 3 Phone Feat ures and Func tions List The foll owing is an al phabetica l list of featur es and functio ns for your IP ph one. • Accessing Voice Messages 12 • Adjus t the vo lume level for a ca.
Americas Headqu arte rs Cisco Systems, Inc. 170 W est T asman Drive San Jose, CA 951 34-1706 USA www .cisco.com T el: 408 526-4000 800 553-NETS (6387) Fax: 408 527-0883 Asia Pacific H eadquarters Cisco Systems, Inc. 168 Robinson Road #28-01 Capital T ower Singapore 068912 www .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Cisco Systems 3911 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Cisco Systems 3911 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Cisco Systems 3911 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Cisco Systems 3911 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Cisco Systems 3911, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Cisco Systems 3911.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Cisco Systems 3911. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Cisco Systems 3911 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.