Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 7900 Series del fabbricante Cisco
Vai alla pagina of 10
CISCO IP Phone Solutions Texarkana ISD Solutions for the Cisco IP Phone User.
Texarkana ISD Quick Refere nce Guide for Cisco Phones ¾ Hold – To place someone on hold, simply answer the phone that is ringing and press Hold. This button is located just under the screen. ¾ Resume – To resume a call, simp ly press Resu me afte r you have placed them on Hold.
¾ Transfer – You can transfer cal ls one of two ways: Announce a Transfer – Press Trans fer, the extension number of the person you are attempting to transfer to, wait until they pick up the phone an d announce…then hit Transfer again to release the call from your phone .
o Missed Calls – Select this option to view calls you may have missed thr oughout the day. o Placed Calls – Select this option to view calls you have placed.
¾ Volume Settings – o Handset – To change the handset Volume, lift the Receiver and press the Volume button until it is at the desired volume. Ma ke sure you save the changes.
¾ Call Forward All – To Forward all of your calls t o a different extension in the di strict, press CallFwdAll and then punch in the extension where you want your phone calls forwarded to. To Fo rward all your calls to VoiceMail, press CallFwdA ll and press your Mess ages button.
o To check Voice Mail from out of district, dial 903- 7936870 and follow the instructions. Remember that your ID is your Extension Number. Call Pickup Groups – To pick up another user’s call that is in your call pickup Group, 1. Get Dial Tone 2. Press the more b utton on the Hot Keys 3.
Muting a Call – You can mute a call so that you can hear the person on the other end, but they can’t he ar you. This is very helpful when you are on hold and don’t wa nt to hold the receiver. To mute a call, simply press Mute down in the bottom right hand corner of the phone.
Corvero Intercom and Paging Services: Step 1 : To access the Corvero Se rvices, press the Services button on your phone. Select Ra pid Broadcast or Option 1. To perform an All – Call, se lect Rapid Announcement…to page 1 person directly, go to step 2 below.
Step 2 : After you have selected Ra pid Broadcast, scroll down or select Option 5. (Corvero In tercom) Type in the extension of the phone you are trying to reach and hit the connect button. After the phone prompt s you that your recipient has been contacted, speak into th e ha ndset with a very clear voice.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Cisco 7900 Series è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Cisco 7900 Series - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Cisco 7900 Series imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Cisco 7900 Series ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Cisco 7900 Series, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Cisco 7900 Series.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Cisco 7900 Series. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Cisco 7900 Series insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.