Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto TeraNavigator none del fabbricante Buffalo
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Package Contents: Main Unit (TeraStation) Ethernet Cable Power Cable TeraNavigator Installation CD Quick Setup Guide (this manual) Warranty Card w w w .
2 Step 1: Connect your Cables Plug TeraStation’s power cord and Ethernet cable into the back of the TeraStation. Connect the power plug to a power outlet. Plug the other end of the Ethernet cable into a hub, switch, or router on the network. Press the power button on the front panel to turn your TeraStation on.
3 Check the LINK/ACT LED on the front of the TeraStation. If it’s lit, then your TeraStation is connected to your network. Please turn to page 4 to continue setup. If the LINK/ACT LED on the front of TeraStation is not lit, your TeraStation is not properly connected to your network.
4 Insert the TeraNavigator CD into a PC’s CD-ROM drive. If Setup doesn’t launch automatically, you can launch it manually by clicking Start , then Run... . When the Run dialog opens, type d:setup.exe (where “d” is the drive letter of the CD-ROM drive).
5 This login prompt will appear. The user name is admin . The password is password , until you change it. Press OK when nished. You’re now logged in. Bookmark this page in your browser for easy future access. For detailed explanations of each menu and setting, refer to your TeraStation manual, available on your TeraNavigator CD.
6 T o access your T eraStation’s data, it’ s convenient to map your T eraStation to a drive letter . Begin by clicking Start and then Run... . In the dialog box, type T eraStation_Name where T eraStation_Name is the friendly , easy- to-remember name that you entered into the T eraStation Hostname eld on page 5.
7 Congratulations! Your TeraStation is set up. Please see the TeraStation User Manual for more help and conguration options. Note on RAID arrays: TeraStation uses RAID (“Redundant Array of Independent Disks”) technology to control the four hard drives in your TeraStation.
8 T ec hn ic a l Suppo r t Buffalo Technology offers free technical support. See the back page of this quick start guide for contact information. Please also visit the web site at http://www.buffalotech.com. FC C W a r ni n g This device complies with part 15 of the FCC Rules.
USA/Canada T echnical Support is available 24 hours a day , 7 days a week T oll-Free: 866-752-6210 email: info@buffalotech.com Europe T echnical Support is available between 9am-6pm (Monday-Thursday) (GMT) and 9am-4:30pm on Fridays. email: helpdesk@buffalo-technology .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Buffalo TeraNavigator none è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Buffalo TeraNavigator none - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Buffalo TeraNavigator none imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Buffalo TeraNavigator none ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Buffalo TeraNavigator none, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Buffalo TeraNavigator none.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Buffalo TeraNavigator none. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Buffalo TeraNavigator none insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.