Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 420 del fabbricante BT
Vai alla pagina of 11
Use r fr i e n dl y Gu id e Converse 420 telephone.
I n s ta l li ng you r Co nv e rs e 420 Situating your Converse 420 Situate your Converse 420 close enough to a phone socket so that the cables will reach. Do not stand it on carpets or other similar sur faces that generate fibres. Y our Converse 420 can be wall-mounted.
I n s ta l li ng you r Co nv e rs e 420 Situating your Converse 420 Situate your Converse 420 close enough to a phone socket so that the cables will reach. Do not stand it on carpets or other similar sur faces that generate fibres. Y our Converse 420 can be wall-mounted.
Usi n g you r Co nv e rs e 420 Emergency calls The emergency services can be contacted by dialling 999 or 112. If your Converse 420 is connected to a switchboard or PBX, you might have to dial another number before 999 or 112 in order to get an outside line.
If the number you call is engaged, you can set your Converse 420 to dial a number repeatedly , saving you from continually having to press the Redial button. When you hear the engaged tone, press the Redial button and replace the handset, (or press the Handsfree button).
director y , followed by ENTER NUMBER . If you tr y to add a new entr y and the director y is full, the display shows MEMORY FULL . To continue, follow steps shown in ‘To change an entr y in the director y’ or ‘To delete an entr y in the director y’.
If your Converse 420 is connected to a switchboard, you must first switch of f the calculator before transferring a call. T o use the MRC function Y our calculator provides a Memor y Recall ( MRC ) function.
Recall button The Recall button is for use with switchboard ser vices and some BT Select Ser vices. Five minutes memory back-up If you unplug your Converse 420 from the telephone socket and it has fully charged batteries, it will keep all the numbers you have stored in the memor y .
Press the ✓ button to dial the number . Listen to the confirmation announcement of your instr uctions. Cal l Mi nde r Call Minder gives you an answering ser vice that takes messages when you do not answer your phone or if you are already on the line.
Wa l l - mou n t i ng Y our Converse 420 can be wall-mounted using the screws and wall plugs provided. Unclip the stand on the back of the Converse 420.
Off ic es i n Eu r op e , N o r t h Ame r ic a, J a p a n a n d Asia Pac if ic . The Telecommunications ser vices described in this publication are subject to availability and may be modified from time to time. Ser vices and equipment are provided subject to British Telecommunications plc’s respective standard conditions of contract.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il BT 420 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del BT 420 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso BT 420 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul BT 420 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il BT 420, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del BT 420.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il BT 420. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo BT 420 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.