Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Baseline 2126-G del fabbricante 3Com
Vai alla pagina of 9
1 The 3Com ® Baseline Switch 2126-G is a versatile, easy-to-use unmanaged switch. It is ideal for users who want the high-speed performance of 10/100 switching but d o not need sophisticated management capabilities. The Base line Switch 2126-G is shi pped ready for use.
2 The numbers in this diagram refe r to numbere d sections in the text. Front Panel 1 24 RJ-45 10/100 Ports WAR NI NG : RJ-45 ports. These are shielded RJ-45 data sockets. They cannot be us ed as standard traditional telephone sockets, or to connect the unit to a traditional PBX or public telephone network.
3 4 Power LED The Power LED shows the powe r status of the Switch: 5 Duplex Status LEDs The second and fourth (bottom) row of Status LEDs, which are colored yellow , show the duplex status of the related ports: 6 Self-Ad hesive Pa ds The unit is supplied with four self-adhesi ve rubber pads.
4 The Switch is supplied with two moun ting brackets and four screws. These ar e used for rack-mounting the unit. When mounting the unit, you s hould take note of the guidelines given in “Positioning the Switch“ on page 3. Rack Mounting the Unit The Switch is 1U high and will fit a standard 19-inch rack .
5 Please read the following safety information ca refully before installing the Switch. WARN IN G: Install ation and r emoval of th e unit must be carried out by qualif ied personne l only . If insta lling the Swi tch uni t in a sta ck with oth er Basel ine units, t he Switch must be installed below the narrowe r Hub units.
6 Lea la sección ‘Información d e seguridad importante’ detenidamente antes de instalar la unidad . ADVERTENCIA: La instal ación y la extracc ión de la unidad sólo debe llevarl a a cabo personal cualificado .
7 may find the following bookl et prepar ed by the Federal Communications Commission helpful: How to Identify and Resolve Radio-TV Interference Problems This booklet is available from the U.S. Gover nment Printing Office, W ashington, DC 20402, Stock No.
8 © 3Com Corporation , 2004, 2005. All rights reserv ed. No part of this documentat ion may be rep roduced in any form or by any mea ns or used to make any der ivative wo rk (such as transl ation, tr ansformati on, or ad aptation) without per mission from 3 Com Corporatio n.
9 General Environmental Statement It is the policy of 3Com Corporation to be environmentally-friendly in all operations. T o uphold our policy , we are committed to: Establishing environmental per.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il 3Com Baseline 2126-G è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del 3Com Baseline 2126-G - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso 3Com Baseline 2126-G imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul 3Com Baseline 2126-G ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il 3Com Baseline 2126-G, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del 3Com Baseline 2126-G.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il 3Com Baseline 2126-G. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo 3Com Baseline 2126-G insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.