Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto ACTION 950 del fabbricante Binatone
Vai alla pagina of 10
USER GUIDE Private mobile radio with twin char ger 1. LCD Screen Antenna LCD Screen - Display s the current channel selection an d other radio s y mbols. PTT (PUSH to T ALK) button – Press and hold to transmit. CA LL button - Press to send Ringing tone to other PMR units .
2. Installation 2.1 Remo ving the Belt Clip 2.2 Installing the Belt Clip 2.4 Charging the B a t t e r i e s a. Pull the Belt Clip latch up (away from the Action 950 ) b. While pullin g the Belt Clip latch,slide the Belt Clip up as shown in Figure1. Belt Cli p latch Fi g ure 1 Fi g ure 2 a.
%DWWHU PHWHU %DWWHU OLIH d. P lace the Action 950 uni t s in the char g e cradle in a n u p ri g h t p o s i tio n . The Charge LED indicators will li ght up.
T o T urn ON; T o switch OFF; 3 . Operation 3 .1 T ransmitting range The talk rang e depends on the environment a nd terrain. It will reach u p to a bout 10 k m in w ide op e n s p ac e s, w ithout obstructio n s such as hills or buil dings. Don’t try to use two PMR unit s which are less than 1.
Binatone Help Line - 0845 345 9677 Y our A c t i o n 9 50 can alert you to incoming signal by n audibl e cal l ton e signal. Each channel also has 83 digit al codes to le t you set up a group of users for more secured priv ate communica tion. a. Press the MENU button 3 times.
Binatone Help Line - 0845 345 9677 Channel scan searche s for a ctive signals in an for all 8 channel s, 38 CTCSS codes or 3. 8 Activating the Auto Channel Scan a. Pr ess t he MENU button 5 times, the “SCA N” icon will display on the LCD Screen. b.
1RWH 6.3 Microphone/Earphone/Charge Jack This feature allows the Action 950 to emit a confirmation tone 4. 4 Setting the Key Tone ON or OFF after pressing ea ch button. a. Press the MENU button 11 times, the “ON” icon flashes on the LCD Screen.
Channel Fr equency T able 8 446.05625 446.06875 446.08125 Channel 1 2 3 4 5 6 7 446.00625 446.01875 446.03125 446.04375 446.09375 Fr equency (MHz) Channel Fr equency (MHz) Binatone Help Line - 0845 345 9677 T o clean your Action 950, use a soft cloth dampen ed with water .
10. Guarante e Repair after the Guarantee has expired This does not affect your statutory rights. Binatone T elecom plc Please keep your sales (till) receipt 0 Range(Km) 10 Signal Strength Range Slope.
11. Troubleshooting Guide Symptom Solution No power . The may be weak. battery Check if the batteries are installed properly . Reception is weak. The receiving signal may be weak and/or out of range. Cannot change CTCSS sub- channels. Range is limited.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Binatone ACTION 950 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Binatone ACTION 950 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Binatone ACTION 950 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Binatone ACTION 950 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Binatone ACTION 950, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Binatone ACTION 950.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Binatone ACTION 950. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Binatone ACTION 950 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.