Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto XTR-440 del fabbricante Whistler
Vai alla pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS I N S TA L L AT I O N 1 9 11 10 2 6 4 5 3 7 12 Whistler’ s er gonomic and user -friendly design p ro vid es a new level of operating convenience. S pecial features include: 1. Bracket Release Button – Provides quick a nd easy release of the mounting bracket.
INST ALLA TION OPERA TION 56 Windshield Mounting • Install the two suction cups and rubber bumper o nto the bracket by fitting them into their holes. • Press the suction cups onto the windshield at the location you have chosen. • Slide the detector onto the bracket until it locks i nto place.
OPERA TION Quiet Mode Quiet cancels audio during an alert and any new a l er t within 20 seconds. After 20 seconds, a pproxi ma tel y 2 beeps are provided on any new alert and unit then remains quiet.
Auto Shut Off Mode Auto Shut Off Mode automatically shuts off the d etector . The timer is reset: 1 1 . . Each time the detector is turned off 2 2 . . The optional power cord is unplugged 3 3 . . Any button is pressed before the timer has expir ed. The detector will aler t you with an audible and visual warning befor e it shuts of f.
POP ™ Mode Aler ts B ecause POP ™ M ode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ M ode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K, or Ka is detected, the band ID and signal str e ngth ar e displayed.
• Make sure the battery contacts are clean. • Check the fuse in the plug; replace if necessary with a 2 amp, 3AG type. • Check the fuse for lighter socket; replace if n ecessary . • Make sure the lighter socket is clean. PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps.
Laser Facts I t’ s well documented that many radar guns c annot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles. In c ontr a s t, a l a se r gun can target a specific vehicle o ut of a line of tra ffi c and determine its speed.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will b e re p ai re d without charge to the pur chaser when r eturn ed with a dated store receipt to the address bel ow . U nits returned without a dated store r eceipt will be handled as described in section “ Service Out Of W arr ant y .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler XTR-440 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler XTR-440 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler XTR-440 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler XTR-440 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler XTR-440, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler XTR-440.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler XTR-440. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler XTR-440 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.