Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto XTR- 695SE del fabbricante Whistler
Vai alla pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 3604 NW Frontage Rd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES 5. Front Laser – high gain optical lens p rovides increased sensitivity and field of v iew for leading-edge laser detection. 6. Rear Laser – an integrated optical w aveguide provides superior detection of l aser signals transmitted from behind.
Important: S om e ne wer cars have a plastic safety c oating on the inside of the wi nd sh ie ld . T he w indshield bracket may le ave perm ane nt ma rks on this type of surface. T o find out if your vehicle has t his type of windshield, ch ec k the v eh ic le’ s o wn er’ s m anual or ask your dealer .
City/City 1/City 2 Mode W histler’ s Three Stage City Mode is designed to r edu ce the annoyance of automatic door openers, i nt ru si on alarms and other devices which share frequencies w it h p oli ce radar . Generally , X band is used for these devices.
Filter Mode There are times when a radar detector in another v ehicle, can unintentionally emit a frequency which can cause your detector to falsely alarm. The Whistler Filter Mode options provide a dditional signal processing to minimize the occurrences of these false alarms.
OPERA TION Aler t Priority W hen two or more signals are r eceived at the s ame time, the alert priority is: 1 . Laser 2. Speed Radar 3 . Safety Radar Example: If X band is alerting, then suddenly a l aser signal is detected, the laser warning will o verride the X band alert.
POP ™ Mode Alerts B ecause POP ™ M ode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and s ignal strength ar e displayed.
POP™ Mode POP ™ Mode is a featur e on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of ener gy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the vehicle’ s speed is quickly acquired.
Service Under W arranty D uring the warranty period, defective units will b e re p ai re d without charge to the purchaser when re turned with a dated stor e receipt to the address b elo w . Uni ts r eturned without a dated store r eceipt will be handled as described in section “Service Out Of Wa rra nty .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler XTR- 695SE è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler XTR- 695SE - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler XTR- 695SE imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler XTR- 695SE ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler XTR- 695SE, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler XTR- 695SE.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler XTR- 695SE. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler XTR- 695SE insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.