Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto XTR - 425 del fabbricante Whistler
Vai alla pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. ï Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 ï Fax 479.273.2927 Customer Return Center 1201 N. Dixieland Rd. ï Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Installation • Locate the tab near the button openings and insert this end first into the unit. • Gently snap in the other tabs as you work your way to the back of the unit. Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield.
Power Cord Connection • Plug the small end of the power cord into the unit’ s power jack. • Plug the large end into the vehicle’ s cigarette lighter . N N o o t t e e : : The cord fits tightly into detector . When installing the cord, expect some resistance.
NOTE: Custom Mode automatically exits within 20 seconds if a button is not pressed. Messages are kept in memory and are not affected by r esetting the factory features. See “Reset Features” section of the manual. T o delete a message: • Enter Custom mode and press V olume Up or V olume Down button until selected band appears on the display .
Backlight Setting (XTR 425/560) The backlighting (B/L) can be pr ogrammed to be illuminated all the time, only when alarming, or choices in-between. The options are selec- table by pressing and holding the Power/Dim button on the unit. The options are: OFF-OFF = B/L is off at idle and off during an alarm.
Stay Alert Feature The Stay Alert Feature is designed to test a driver’ s alertness. T o engage (when unit is not alarming) : • Press and hold City for approximately 2 sec- onds.
Y our Whistler detector is expertly engineered and designed to exacting quality standards to provide you with reliable, trouble-fr ee operation. If your unit has been correctly installed following the guidelines in this manual, but is not operating optimally , please refer to the troubleshooting guide below .
T otal Band Protection™ PLUS Ku Complete Band Coverage that detects laser , radar including Ku, VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be repaired without charge when returned with a dated store receipt to the addr ess below . Units returned without a dated store r eceipt will be handled as described in section “Service Out Of W ar ranty .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler XTR - 425 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler XTR - 425 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler XTR - 425 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler XTR - 425 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler XTR - 425, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler XTR - 425.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler XTR - 425. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler XTR - 425 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.