Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto XCS-800 del fabbricante Whistler
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OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Retur n Center 551 North 13th Street. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Battery Installation P P l l e e a a s s e e c c h h a a r r g g e e b b a a t t t t e e r r i i e e s s o o v v e e r r n n i i g g h h t t b b e e f f o o r r e e f f i i r r s s t t u u s s e e ! ! Remove the battery compartment cover by sliding the cover to the edge of the unit and lift up.
T rim Ring Removal/Installation T o change the trim ring to another color , follow these simple steps: Removal • Locate the tab on the trim ring at the top of the mounting bracket location. • Using your fore finger , lift up on the trim ring and the ring will pop out.
Battery Life The unit can provide over 20 hours of laser/radar detection. There are settings that can maximize battery life. 1) Backlighting set to OFF-OFF 2) Auto Quiet to ON 3) Battery saver set to .
Setting Saver Setting Saver saves your personalized settings so that when the detector is turned off and then on again, you do not have to re-enter them. Engaging/Disengaging VG-2 See Option Select Mode to turn this feature on/ of f. For more VG-2 information see page 15.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength is displayed.
PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Make sure batteries ar e seated properly . • Make sure that the battery door is fully closed. • Make sure battery contacts are clean. • Check for loose lighter socket; tighten and clean. PROBLEM: Unit not charging in car and unit displays “NO BA T” or the * is not blinking.
T otal Band Protection ™ Complete Band Coverage that detects laser , radar , VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under Warranty During the warranty period, defective units will be repaired wi t ho ut c ha r ge to t he pu r c ha se r w he n r etu r ne d with a dated sto re r eceipt to the add re ss belo w . Unit s returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arrant y .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler XCS-800 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler XCS-800 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler XCS-800 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler XCS-800 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler XCS-800, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler XCS-800.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler XCS-800. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler XCS-800 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.