Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto PRO-78 del fabbricante Whistler
Vai alla pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 551 N. 13th St. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
Model Features Summary ................................. 3 - 4 Installation ........................................................ 5 - 6 • Mounting Guidelines 5 • W indshield Mounting 6 • Power Connection and Fuse Replacement 6 Operation .....
Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield. • Do not mount the unit behind wipers, or naments, mirrored sunscr eens, etc. These obstructions have metal surfaces which can affect radar and laser signals and reduce critical warning time.
Audio Level Adjustment The audio levels can be adjusted high to low or low to high. • Move Power/V olume button back to increase audio level. • Move Power/V olume button forward to decrease audio level. As audio level is adjusted, beeps are pr ovided and the display indicates volume level.
V ehicle Battery Saver Mode The V ehicle Battery Saver Mode automatically shuts off your detector after 3 hours. The timer is reset if the detector is turned off, unplugged or any button is pressed before the timer has expir ed. The detec- tor will alert you with an audible and visual warning before it shuts off.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode radar utilizes the same K or Ka band frequencies, POP ™ Mode Alerts will be displayed as regular radar alerts. LASER/RADAR ALERTS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength are displayed.
Y our Whistler detector is expertly engineered and designed to exacting quality standards to provide you with reliable, tr ouble-free operation. If your unit has been correctly installed following the guidelines in this manual, but is not operating optimally , please refer to the troubleshooting guide below .
POP™ Mode POP ™ Mode is a feature on some newer radar guns operating on K and Ka bands. When the gun is in POP ™ Mode and activated, a brief burst of energy , less that 1/15 of a second, is transmitted and the veh icle’ s speed is quickly acquired.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be re pa i red without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address below . Un it s returned without a dated stor e receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler PRO-78 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler PRO-78 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler PRO-78 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler PRO-78 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler PRO-78, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler PRO-78.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler PRO-78. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler PRO-78 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.