Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 425 del fabbricante Whistler
Vai alla pagina of 9
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. ï Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 ï Fax 479.273.2927 Customer Return Center 1201 N. Dixieland Rd. ï Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www . whistlergroup .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Installation • Locate the tab near the button openings and insert this end first into the unit. • Gently snap in the other tabs as you work your way to the back of the unit. Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield.
Power Cord Connection • Plug the small end of the power cord into the unit’ s power jack. • Plug the large end into the vehicle’ s cigarette lighter . N N o o t t e e : : The cord fits tightly into detector . When installing the cord, expect some r esistance.
NOTE: Custom Mode automatically exits within 20 seconds if a button is not pressed. Messages are kept in memory and are not affected by r esetting the factory features. See “Reset Features” section of the manual. T o delete a message: • Enter Custom mode and press V olume Up or V olume Down button until selected band appears on the display .
Backlight Setting (XTR 425/560) The backlighting (B/L) can be pr ogrammed to be illuminated all the time, only when alarming, or choices in-between. The options are selec- table by pressing and holding the Power/Dim button on the unit. The options are: OFF-OFF = B/L is off at idle and off during an alarm.
Stay Alert Feature The Stay Alert Feature is designed to test a driver’ s alertness. T o engage (when unit is not alarming) : • Press and hold City for approximately 2 sec- onds.
Y our Whistler detector is expertly engineered and designed to exacting quality standards to pr ovide you with reliable, tr ouble-free operation. If your unit has been correctly installed following the guidelines in this manual, but is not operating optimally , please refer to the troubleshooting guide below .
T otal Band Protection™ PLUS Ku Complete Band Coverage that detects laser , radar including Ku, VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably pr ovide the speed of a targeted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under Warranty During the warranty period, defective units will be repaired without cha r ge when r eturne d with a dated sto re r eceipt to the add r ess belo w . Unit s returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of Wa r rant y .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Whistler 425 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Whistler 425 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Whistler 425 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Whistler 425 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Whistler 425, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Whistler 425.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Whistler 425. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Whistler 425 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.