Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto TO-6812 del fabbricante Wachsmuth & Krogmann
Vai alla pagina of 10
TWO SLICE STAINLESS STEEL TOASTER Item# 1501 Model # TO-6812 PLEASE READ AND SAVE ALL INSTRUCTIONS TO E NSURE SAFE AND EFFECTIVE USE OF THIS APPLIANCE.
1 TABLE OF CONTENTS Index P.1 Important Safeguards P. 2-3 General Safety Rules P.4 List of Main Parts P.5 Technical Specifications P.5 Operation P.6 Maintenance P.
2 IMPORTANT SAFEGUARDS When using electrical appliances, especial ly when children are present, basic safety precautions shoul d always be followed incl uding the following: 1. READ AND SAVE ALL INSTRUCTIONS . 2. Do not touch ho t surfaces. Use handl es or knobs.
3 23. Do not touch t he appliance with wet or damp hands. 24. The metal sides of the toaster and the areas surrounding the bread slots become very hot during use: operating the appliance should be carri ed out using only the plastic dials and handles.
4 GENERAL SAFETY RULES WARNING! Read and understan d all instructions. F ailure to follow all in structions listed below may result in elect ric shock, fire or serious person al injury. The w arnings, cautions, and instru ction discussed in th is instruction manu al cannot cover all pos sible conditions an d situations t hat may occur.
LIST OF MAIN PARTS 1. Control lever 2. Variable browning control dial 3. Defrost button 4. Defrost light 5. Cancel button 6. Power-on light 7. Reheat button 8. Reheat light 9. Variable width toasting slots 10. Slide out crumb tray 9.Variable width toasting slots 3.
6 BEFORE THE FIRST USE The first time you use the toaster, you should do so without bread . This w i ll pre- heat the new element and burn off any dust co llected during the storage process. If your toaster is not plugged in and sw itched on, the control lev er (1) will not lock in the down position.
MAINTENANCE CAUTION: Always be sure that the appliance is switched OFF before cleaning or attempting to store the item. Never immerse the appliance in water or runnin g water. CLEANING • Before cleaning: switch off, remove plug from outlet and allow to cool .
8 LIMITED WARRANTY Thank you for purchasing a top quality Crofton product. This Two-Slice Toaster Item #1501 was tested and meets our stringent quality standards .
9 WARRANTY CARD Crofton Two-Slice Toaster, ite m # 1501, model # TO-6812 In case you find this product to be defective please send it within th e warranty period to our service center . To avoid transport damages please send the product in the origin al packagin g.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Wachsmuth & Krogmann TO-6812 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Wachsmuth & Krogmann TO-6812 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Wachsmuth & Krogmann TO-6812 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Wachsmuth & Krogmann TO-6812 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Wachsmuth & Krogmann TO-6812, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Wachsmuth & Krogmann TO-6812.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Wachsmuth & Krogmann TO-6812. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Wachsmuth & Krogmann TO-6812 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.