Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto TEW-636APB del fabbricante TRENDnet
Vai alla pagina of 10
Quick Inst allation Guide TEW-636APB H/W : V1 .0R.
Table of Contents English ...................................................................................................... 1 1 2 1. Before Y ou Start 2. Hardware Installation ......................................................................
Installation Requirements Application Package Contents 1. Before Y ou Start English 1 ? ? ? Quick Installation Guide ? ? TEW-636APB User's Guide CD-ROM AC Power Adapter (12V DC, 1A) 1 RJ-45 cable.
2. Hardware Installation English 2 Note: Locate an optimum location for the Access Point. The best place for the Access Point is usually at the center of your wireless network. Please connect the computer configuring the TEW -636APB to the same switch/hub.
English 3 3. Configure the Access Point 1. Open your web browser , type http://SCXXXXXX, in the Address bar , and then press Enter . XXXXXX represents the last 6 digits of the Mac Address. Y ou can find the Mac Address on the bottom of the router . 2.
English 4 7. Repeat step 5 and 6 for each subsequent Virtual AP . 8. Click Management and then click Admin Login . 5. Click Virtual APs . Select a Virtual AP , click Enable and then click Configure. 4. Click Wireless and then click Basic Settings . Select the desired Wireless Mode , select Access Point for Operating mode and then click Save .
English 5 10. Click Apply and then click Reboot . Note: If you skip this step, any settings that you changed will NOT be saved. 9. If desired, enter a new user name, check Change Admin Password , enter a new password, retype the new password and then click Save .
6 T roubleshooting Q1: A1: A2: I typed http://SCXXXXXX in my Internet Browser's Address Bar , but an error message says “The page cannot be displayed.” How can I get into the TEW- 636APB's web configuration page? First, check your hardware settings again by following the instructions in section 2.
Certifications This equipment has been tested and found to comply with FCC and CE Rules. Operation is subject to the following two conditions: (1) This device may not cause harmful interference. (2) This device must accept any interference received. Including interference that may cause undesired operation.
Copyright ©2008. All Rights Reserved. TRENDnet. 206 7 5 Manhatt an Place T orr ance, CA 9050 1 USA P r o d uc t War r a n t y Re gi s t r a ti o n Please take a moment t o regist er your product online. Go to TRENDne t’s website at http://www.trendnet.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il TRENDnet TEW-636APB è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del TRENDnet TEW-636APB - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso TRENDnet TEW-636APB imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul TRENDnet TEW-636APB ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il TRENDnet TEW-636APB, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del TRENDnet TEW-636APB.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il TRENDnet TEW-636APB. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo TRENDnet TEW-636APB insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.