Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Hot Food Display Cabinets CHS/1N del fabbricante Bakers Pride
Vai alla pagina of 12
HOT FOOD DISPLAY CABINETS MODELS:- CHS/1N, CHS/2N,CHS/3N OPERATING INSTRUCTIONS.
1 CONTENTS SECTION P A G E W A R R A N T Y 2 I N T R O D U C T I O N 3 G E N E R A L N O T E S 3 KNOW YOUR “HOT SHOP” 4-5 O P E R A T I N G 6 - 7 H O L D I N G T I M E S 7 CLEANING & MAINTENAN.
2 WARRANTY Each appliance is despatched with a pre- paid warranty registration card, this card should be filled in at the time of installation. Please Note:- No warranty is given on gla ss/bulbs or quartz tubes.
3 OPERATING INSTRUCTIONS INTRODUCTION Thank you for deciding to purchase a “Hotshop” food display cabinet from BKI . Your “Hot Shop” food display has been de signed for the modern caterer and .
4 Know your “Hot Shop” Operator Control View S l i d i n g d o o r s Controls Data rating plate S e r i a l N u m b e r Water Drawer Rubber Feet Controls Temperature Controller Heater “ON” Mai.
5 CONTROLS Mains Power Switch :- Controls the light, fans and supplies power to the heating elements via the temperature controller. Temperature Controller :- (Simmerstat) Regulates cabinet temperatur.
6 OPERATING In order to comply with the Food Safety Act 1990 and the Food Safety (General Food Hygiene) regulations 1995, hot food must be kept at a temperature of at least 63.
7 OPERATING • IMPORTANT:- Always allow time for the cabinet to pre-heat before loading any food items. Keep sliding doors closed to retain heat after loading or unloading. • Check water drawer every 2-3 hours, carefully add fresh water to maintain correct level, Do Not Over Fill.
8 CLEANING & MAINTENANCE IMPORTANT:- This cabinet should be clean ed at the end of each working day. Always disconnect the cabine t from the power supply before the start of any cl eaning or maintenance. • Remove any food items left at the end of business.
9 The Front Curved glass and Side glass pa nels can be removed for maintenance or cleaning as follows: CURVED GLASS • Lift front curved glass section forwards from the top. (The front glass section is attached to the cabinet at the botto m by the aluminium strip).
10 TROUBLE-SHOOTING 1. Read and understand the Operating Instructions. 2. Clean the unit each day. 3. Refer to the troubleshooting guide if the unit does not operate properly. 4. Have only an authorised serviceman check and repair unit wh en needed PROBLEM CORRECTIVE ACTION Unit fails to operate 1.
11 GASTRONORM PANS & SPARE PARTS Contact your distributor or the spares department at BKI for spare gastronorm pans or replacement lam ps, quoting the following c ode numbers, check the app liance.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Bakers Pride Hot Food Display Cabinets CHS/1N insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.