Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto ad-103 del fabbricante SkyLink
Vai alla pagina of 10
Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-103 101Z852 www .skylinkhome.com TM NOV , 2010 CUSTOMER SERVICE 17 Sheard Avenue, Brampton, Ontario, Canada L6Y 1J3 T el : (800) 304-1 187 Fax : (800) 286-1320 Email : support@skylinkhome.
– 2 – SKYLINK TECHNOLOGIES INC. Y our Guide to the Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-103 TM The AD-103 Emergency Dialer cont ains all the above items.
– 3 – T ABLE OF CONTENTS P ACKAGE CONTENTS............................................................................................4 OVERVIEW .....................................................................................................5 INST ALLA TION.
All materials required for installation are included with this package 1 Dial-Alert (AD-103) 1 T elephone Line 1 antenna (installed) 1 AC adapter 1 9 volt alkaline battery 1 Pack of screws and anchors (for Dial-Alert ) One template Double sided tape User's instructions Warranty Card Quick Guide – 4 – P ACKAGE CONTENTS – 17 – 2.
– 5 – OVERVIEW The AD-103 Dial-Alert can call multiple telephone numbers and sends a personalized pre-recorded message. The person receives the emergency message can confirm receipt of that message by pressing the "#" key on their telephone.
– 6 – INST ALLA TION The Dial-Alert i s i nstalled using the screws provided. We have also included do uble sided tape, to use for temporary installation while you are positioning the dialer . Once the dialer is positioned correctly , install it permanently with screws.
– 7 – INST ALLA TION 3 . Thread the AC adapter cord through the top hole in the back of the unit and plug it into the AC connector on the circuit board as shown. The adapter cord must be inserted through the back of the unit before it is attached to the wall.
– 8 – INST ALLA TION S peaker On/Off Switch The speaker must be on during pro- gramming and recording the voice message in order to use the playback feature. For security purposes, the speaker may be turned off after pro- gramming to allow for silent dialing when the dialer is activated.
– 9 – LIGHTS AND SOUNDS Below is an explanation of the lights and sounds of the Dial-Alert LIGHTS ACPWR light on dialer is being powered by AC adapter . ACPWR light off dialer is not receiving any AC power . LOBA TT . light off backup battery is connected and working.
– 10 – ST ANDARD PROGRAMMING There are a few programming steps you must perform before the dialer can operate. Please follow the instructions below to program these fields, including: - Record voi.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il SkyLink ad-103 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del SkyLink ad-103 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso SkyLink ad-103 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul SkyLink ad-103 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il SkyLink ad-103, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del SkyLink ad-103.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il SkyLink ad-103. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo SkyLink ad-103 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.