Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto MAXT2W del fabbricante Salton
Vai alla pagina of 10
2-Slice T oaster Use and Care Guide MAXT2W MAXT2W_IB_12-6-02 13/6/02 13:52 Page 2.
MAX T2W Use and Care Guide 1. IM PO RT ANT SAF EG UAR DS When using electrical appliances, basic safety precautions should always be followed, including the following: ■ Read all instructions before using T oaster . ■ Do not touch hot surfaces. Use handles or knobs.
IM PO RT ANT SAF EG UAR DS (Con’t.) ■ Use T oaster in an open area with 4-6 inches air space above and on all sides for air circulation. A fir e may occur if T oaster is covered or touching flammable material, including curtains, draperies, towels, walls and toaster covers, etc, while in operation.
CAUTIO N: A short power supply cord is pr ovided to reduce the risk of personal injury resulting from becoming entangled in or tripping over a longer cord. Extension cor ds are available from local hardwar e stores and may be used if care is exercised in their use.
Using Y our 2- Slice T oaster P RODUCT MA Y V ARY SLIGHTL Y F ROM ILLUS TR A TIONS ® T oast Color Control Knob T oast Lever with Auto Hi-Lift Bread Slots Crumb T ray Self-Adjusting Bread Guides MAXT2.
MAX T2W Use and Care Guide 5. T oasting Instructions 1. Plug cord into any 120 V ~ 60 Hz outlet. The unit may emit an odor and/or smoke during first few uses from oils used in manufacturing. This is normal for a new appliance. 2. Breads vary in density and moisture content, requiring dif ferent settings.
Convenience F oods T oasting ■ T oday there are many varieties of packaged convenience food available, both frozen and non-fr ozen (shelf pastry), that can be toasted in your T oaster . ■ Do not toast toaster pastries with runny fillings or frosting.
User Maintenance Instructions This appliance requires little maintenance. It contains no user serviceable parts. Do not try to repair it yourself. Contact a qualified appliance repair technician if the pr oduct requires servicing. Cleaning Instructions CAUTIO N: Do not immerse in water or other liquid.
LIMITED ONE YEAR W ARRANTY W arranty: This Maxim product is warranted by Salton, Inc. to be free from defects in materials or workmanship for a period of (1) year from the original purchase date. This product warranty covers only the original consumer purchaser of the product.
Questions Call toll fr ee 1-800-233-9054 Monday – Friday , 8:00 a.m. - 5:30 p.m. CST www .salton-maxim.com ? ■ Cool-wall steel toaster . ■ W ide, long, deep slots for ultimate versatility . ■ Auto adjustable slot width; auto hi-lift. ■ Electronic timer provides consistent toast color .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Salton MAXT2W è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Salton MAXT2W - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Salton MAXT2W imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Salton MAXT2W ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Salton MAXT2W, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Salton MAXT2W.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Salton MAXT2W. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Salton MAXT2W insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.