Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto VS110 del fabbricante Rival
Vai alla pagina of 9
VS1 10 Owner’ s Guide READ AND SA VE THESE INSTRUCTIONS VACUUM FOOD SEALER ® “Saving Families Food, Money , and Time for over 35 years...and counting!” VS11003EM3 4/1/03 10:59 AM Page 1.
-2- -3- Thank you for purchasing the Rival ® Seal-a-Meal ® V acuum Food Sealer , which has been saving families food, money , and time for over 35 years. Seal-a-Meal ® enables you to preserve your food purchases by providing an airtight seal that protects from spoilage and freezer burn for extended periods of time.
KNOW YOUR SEAL-A-MEAL ® V ACUUM FOOD SEALER UPPER LID SEAL BUTTON SEALER INDICA TOR LIGHT SEALING SURF ACE V ACUUM INDICA TOR LIGHT V ACUUM BUTTON REMOV ABLE DRIP TRA Y BAG ROLL CHAMBER NOZZLE SPRING.
-7- 5. Close lid until it is locked into place. 6. Press the V ACUUM BUTTON and The Seal-a-Meal ® V acuum Food Sealer will now vacuum the air out of the bag. The V ACUUM INDICA TOR LIGHT will go ON. Once all of the air is removed, Seal-a- Meal ® will automatically switch to sealing, making sure the bag is securely heat-sealed.
1. Unscrew the three screws from the bottom panel. 2. Remove the bottom panel. 3. Replace the old knife blade with the new one. 4. Close the bottom panel. 5. Use screw driver to screw tightly the three screws. -9- REPLACING THE INTEGRA TED ROLLS 1. The bag holder is spring-loaded.
NOTE: The NOZZLE and REMOV ABLE DRIP TRA Y contains Microban antimicrobial protection, which inhibits the growth of stain and odor causing bacteria and keeps the unit cleaner between cleanings. Normal cleaning practices should be maintained. Does not protect user from food borne illnesses.
-13- -12- 3) Make sure there were no food items with sharp edges that may have punctured the bag. If you find a puncture hole seal the item in an entirely new bag. THE BAG MEL TS 1) The sealing strip may have been too hot during the sealing process. Allow the unit to cool for 30 seconds between uses.
-15- -14- MARINA TING IDEAS (CONT .) JERK MARINADE 1 white onion, chopped 3 ⁄ 4 cup of scallions, chopped 2 tsp. of thyme 3 tsp. of brown sugar 1 tsp. of allspice 1 ⁄ 4 tsp. of ground nutmeg 1 tsp. black pepper 2 tsp. of red pepper flakes 1 ⁄ 4 cup of light soy sauce 1 ⁄ 4 cup of vegetable oil 3 tbs.
©2003, Rival ® A Division of The Holmes Group MICROBAN is a registered trademark of Microban Products Company . VS110/428-0320 Printed in China VS11003EM2 LIMITED ONE-YEAR WARRANTY Rival ® warrants this product to be free from defects in materials or workmanship for one (1) year from date of original purchase.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Rival VS110 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Rival VS110 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Rival VS110 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Rival VS110 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Rival VS110, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Rival VS110.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Rival VS110. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Rival VS110 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.