Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 222 del fabbricante Rio Grande Games
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1 The game is played over 7 turns and on 3 game boards, each representing the same region, but during three successive time periods: The age of Might The age of Faith The age of Reason Each player controls two time traveling adventurers, each voyaging to allow him to construct military , religious and civil buildings.
2 Decide who goes first in a random manner . Players take turns in a clockwise fashion. The following phases are played by each player during his turn. I. Exchange all or a part of his Construction Card hand. II. The Action Phase: 1. T ravel in time.
3 Having a p awn on a bo ar d allo ws one t o: • T ake actions on that game board (see 2) . • Collect the Earnings on that game board on turns 4 and 7 (see IV) . 2. U SING C ONSTRUC TION C ARDS Each player starts with 4 Construction Cards in hand.
4 The new building must cover entir ely the space occupied by the original building and other unoccupied free squares on the game board. The upgrade must respect geographical, dominical and hierarchical construction rules (See A – The 3 Construction Rules) .
5 SU MMING IT UP • Only Civil buildings with a value superior to 1 can be constructed on a river squar e. • When playing with 4 players, constructing in mountains costs more; and in a 2 or 3 player game, constructing in forest also costs mor e. • Only a Civil building can be used to connect 2 domains.
6 Any buildi ng t hat had b een constru cted on t he Age of F aith board could potent ially be destroyed by the time shadow of a building construct ed during the Age of Might when it ripples.
7 Rippling a downsized building through the futur e • Downsizing a Keep or a Monastery destroys its time shadows immediately in future epochs . • When a Castle or an Abbey is downsized, the Keep or Monastery that replaces it is rippled forward into future time periods.
8 On the Age of Faith board, if the player controls the most prestigious Religious building on a domain , he collects its Civil power in Ecus: meaning the sum of the values of all Civil buildings present on the domain. The player collects these donations from all the domains under his control.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Rio Grande Games 222 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Rio Grande Games 222 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Rio Grande Games 222 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Rio Grande Games 222 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Rio Grande Games 222, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Rio Grande Games 222.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Rio Grande Games 222. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Rio Grande Games 222 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.