Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Savor M1100 del fabbricante Plantronics
Vai alla pagina of 11
LEARN MORE Savor ™ M1100 ™ Bluetooth ® Headset.
T AKE A GOOD L OOK CALL BUTTON • T akeacallorendit (1 tap) • Redial (2 taps) • Reconnectlostconnection (1 tap) • Activatepairingafterinitials.
CONNECT T O Y OUR PHONE “Pairing” connects your headset to your phone. “Multipoint” technology lets you use this headset with two phones. 1. READY Activate the Bluetooth feature on your phone, then use the phone’s settings to add/search/discover new Bluetooth devices.
FIND Y OUR GROO VE The loop of the gel eartip tucks into the back curve of your ear for a stable fit. T ry on the headset. The eartip is positioned to suit most people, but you may want to rotate it to best fit your left or right ear. The gel eartip and speaker click into matching grooves so the eartip doesn’t move out of place during use.
MIX AND MA TCH FOR BEST FIT If the gel eartip feels loose or tight in your ear, then change it. T o replace the medium gel eartip for small or large, pull the loop of the gel eartip to remove it.
MORE ABOUT MUL TIPOINT Plantronics M1100 supports multipoint technology, which allows you to use one headset with two different Bluetooth mobile phones.
LISTEN T O THE V OICE WHA T YOU’LL HEAR WHEN YOU’LL HEAR IT PowerOn After sliding the Power switch to “on” position PowerOff After sliding the Power switch to “off” position T alk.
V OICE COMMANDS Y ou can give your headset a command, and it will whisper the answer or do what you say. If your command is not recognized by the headset, you may hear a help- ful prompt like “Always remember the “What Can I Say?” command for a list of active commands”.
TIPS Pair/Connect Just Once: Pairing is a one-time process unless your phone loses the connection or you want to pair a new phone. Know How to Reconnect: Y our headset tries to reconnect a lost connection. If it can’t, then tap the Call button once or manually reconnect via the phone’s Bluetooth device menu.
SPECIFICA TIONS T alkTime Up to 4 hours StandbyTime Up to 7 Days OperatingDistance(Range) Up to 33 feet (10 meters), Class II HeadsetW eight 9 grams HeadsetDimensions 55 x 16 x 12 mm.
NEED MORE HELP? Phone support in USA: 1-866-363-BLUE (2583) F AQs: www.plantronics.com/M1100faq 1-year limited warranty details: www.plantronics.com/warranty © 2011 Plantronics, Inc. All Rights Reserved. Plantronics, M1100, Savor and V ocalyst are trademarks or registered trademarks of Plantronics, Inc.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Plantronics Savor M1100 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Plantronics Savor M1100 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Plantronics Savor M1100 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Plantronics Savor M1100 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Plantronics Savor M1100, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Plantronics Savor M1100.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Plantronics Savor M1100. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Plantronics Savor M1100 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.