Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 7100 del fabbricante Nortel
Vai alla pagina of 16
© 2004 Nor tel Net work s P0609 371 01 M arch 24, 20 04 Busi ness C o mmunic ation s Man ager T elep hon e Feat ure U ser Guide.
.
P age 3 Note : Y our teleph one ma y not ha v e acce ss to a ll the f eatur es list ed in thi s guide . This ma y be beca use your tel ephone d oes not support the f eatur e, o r because t h e f eat ure h as not be en enab led at you r telep hone . Y ou r sys tem admi nistr ator can pro vide det ails .
P age 4 T e leph one features Backgr ound Mu si c FEA TURE 86 Cancel: FEA TURE #86 Liste n to mus ic (p ro vided by an e xternal source or an IP s ourc e co nnected to t he syst em) t hr ou gh y our t elephone speak er whe n yo u are not o n a ca ll. Button Inqu ir y FEA T URE *0 Chec k what is pr ogr ammed on an y butt on.
P age 5 Conference FEA TURE 3 Esta blish a confe r enc e ca ll b etween you rself and two ot her p a rties. 1. Mak e or ans wer t he firs t call . 2. Put the firs t call on hold. 3. Mak e or ans wer t he seco nd cal l. 4. After the seco nd cal l i s connec t ed , press FEA TURE 3.
P age 6 T o send Hookswit ch or DTM F duri ng a confe rence call Either syst em t elepho ne e ngage d in a three- wa y conf ere nce call ov er a Netw ork CLID or DS t runk can i ssue a hoo kswi tch or DTMF dialing r equest without lea v ing the conf er ence , if the f eature i s e nab led.
P age 7 Handsfree Handsf r ee/ mute or Ha ndsf ree bu tt on Press the k ey to tr ansf er a call from the hands et/hea dset t o the tel ephon e speak e r . If y ou pic k ed up the handset , ret ur n it t o the cr adle . Note: Handsf r e e speak er v ol ume r et ur n s to the de fa ult v olum e s et at t he teleph one at t he end of eac h c all.
P age 8 Link FEA TURE 71 Gener at e a Link signa l t o access a PBX or other ho st e x chang e. Long tones FEA T URE 808 Gener at e a t one f or as long as y ou hold do w n a but t on . This is used to communi cate with devi ces lik e f ax or ans wer ing m achine s.
P age 9 Page FEA T URE 60 and code (1 to 3) and z one (0 to 6) Mak e a pa ge announ cement t hrough either the i nt ernal ( code 1) o r e xternal (code 2) s peak ers , or both ( code 3) .
P age 10 Privacy FEA TURE 83 Change the priv acy set ting f or an ex t e r nal li ne . I f a line normally has priv acy , this p er mits another teleph one that shar es the l ine to j oin y our cal l b y s elect ing t he l ine whil e yo u are using it.
Pa ge 11 Ringing serv ice s FEA T URE 871 Cancel: FEA TURE #871 T urn on one of six sc hedules f or al ternati v e ringi ng/cal l ans wer ing arran gements fr om a desig nat e d cont rol tel eph one .
P age 12 SWCA keys FEA T URE *521 t o FEA TURE *536 pr ogram med t o b ut tons wit h indi cators If yo u are par t o f a call gr oup , y ou ma y hav e a numb er of line bu ttons t hat are label led as SWCA ( system -wide call appea ra nce). Ho w you use the se b uttons , de pends on how the Sys t em Adminis trat or s et up the s ystem.
Pa ge 13 Wa i t f o r dial tone FEA TURE 80 4 Progr am in an e xternal a utod ial nu m ber to cause th e syst em to wait to receiv e dial to ne fr om anothe r sys tem bef ore proce eding with the diali ng seque nce .
P age 14 Ca ll lo g - r etu rn call T o return a call f rom your Call Log: 1. D i sp la y the des ired nu m ber on y our t elephon e. 2. Edit the number , if requ i red. Y ou can add n umbers f or long dist anc e d iali ng or line pool acc ess or rem o ve number s using th e v olume ba r .
Pa ge 15 IP telep hone featu res for 20XX te leph ones Fe ature menus FEA TURE * 900 or (servi ces k e y acc ess Feat ure men u) Activat e a display m e nu of featur e opt i ons. 1. Press Page+ ( mov e f orw ard) and Page- (mov e bac k) t o scrol l t hrough t he list .
P age 16 Hot deski ng - a ctivat i ng T o a ct ivat e hot desking: On t he te lephone to wh i ch you are div er ting you r calls ( yyy). 1. Enter Hot deski ng: 2. Press Dive rt . 3. At the DN prompt, ent er t h e DN of y ou r telep hone (xxx) . 4. Press OK .
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Nortel 7100 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Nortel 7100 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Nortel 7100 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Nortel 7100 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Nortel 7100, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Nortel 7100.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Nortel 7100. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Nortel 7100 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.