Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto 480I del fabbricante Aastra Telecom
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VoIP Aastra 480i User Guide University of Calgary Voice Services 2008.
Cont ent s Voicemail ............................................................................................................................ 3 I. Access: From your office ...........................................................................
V oicemail I. Access: F rom y our office 1. Press the VoiceMail so ft key on your phone and it will dial (403) 210-7720 2. When prompted for your password, enter your password o By default your password is the last four dig its of your p hone number plus four zeros.
o Press 0 for the New Messages Folder o Press 1 for the Old Messages Folder o Press 2 Work Messages Folder o Press 3 Family Messages Folder o Press 4 Friends Messages Folder Press 3 advanced options o.
IV. Acc ess: Int erne t 1. Go to https://voicesip.ucalgary.ca/ 2. When asked for the mailbox number, enter your phone number (without the area code or dashes) 3. When prompted for your password, enter your password Please visit http://ucalgary .ca/it/telephone/voicemail/vvm for more information regarding VoIP Voicemail web-based utility.
VIII. Call F o rwar d ing 1. Press th e Options button 2. Using the cursor pad, scroll to Call Forward (option 8) and press the Show soft key 3. Enter the “Call Forward” number destination that y ou want your incoming calls to be forwarded to 4. Select the “Mode” that you want to route your incoming ca lls to 5.
Your phone automatically s ynchronizes the time and date with our Time Server. Changes to these settings are not recommended. III. T one S el ect io n 1. Press the Options button 2. Scroll to Tones (option 3) and press Show soft key a. Select Option 1 to set ring tone i.
hands-free key is pressed Headset/Speaker The first time the hands-free key is pressed the Headset will be activated, the second time, the Speaker will be activated. They will alternate eac h tim e you press the hands-free key is pressed 4. Press done to save your Audio settings VII.
The phone will display the following status messages: Restarting… AASTRA |||||||40% DHCP: Waiting for DHCP ||||||||||||50% Updating Config ||||||||||||||||60% Checking for firmware DO NOT UNPLUG PHO.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Aastra Telecom 480I è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Aastra Telecom 480I - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Aastra Telecom 480I imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Aastra Telecom 480I ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Aastra Telecom 480I, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Aastra Telecom 480I.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Aastra Telecom 480I. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Aastra Telecom 480I insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.