Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto VTF-2 del fabbricante HSU
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Features V ariable T uning T echnology . “Now you decide how deep to play .” The large flared ports can be re-tuned with the flip of a switch and the removal of a port plug. In Maximum Output mode, the subwoofer transforms into a dif ferent device capable of playing louder material with less distortion at the expense of some deeper bass.
The lightning flash with arrowhead symbol within an equilateral triangle is intended to alert the user to the presence of uninsulated “dangerous voltage” within the product’ s enclosure that m ay be of sufficient magnitude to constitute a risk of electric shock to persons.
Step 1: Unpac king If your room does not have carpeting, unpack the subwoofer on a throw rug or piece of carpeting to avoid unwanted scuffing or scratching. If the subwoofer is too heavy , please ask for assistance. Find the top of the box and open it.
Step 3: Hookup We will refer to receivers, integrated amplifiers, and preamps as contr ollers . T ake a look at the back of your controller . The output connectors available determine the best method of hooking up your subwoofer . Method A. Connecting to controllers with a SUBWOOFER or LFE output If you have this, you s hould use it.
Step 6: Fine T uning Now that the basic setup is complete, it’ s time for optimization. Mark down the current volume and crossover settings with a soft pencil so you can go back to where you started.
6 V olume fine tuning For the most precise integration with your main speakers, go through test tones with a SPL meter . Setting the level using test tones by ear may result in misconfiguration, so please use a meter.A n analogue Radio Shack SPL m eter is inexpensive and works better for this application than the digital Radio Shack SPL meter .
• Disconnect all interconnects from the amplifier . If still hums, contact your dealer or call/email technical support. • It is possible that some cables have a poor or broken ground due to poor construction, oxidation, or damage . Also, poorly shielded cables can potentially pick up noise.
8 Repair If your unit needs service, please re-review the troubleshooting section first. Contact your dealer or call tech support at 1-800-554-0150 9am to 5pm Pacific time, Monday through Friday . We w ill try and respond to emails sent to techsupport@hsuresearch.
Specifications Frequency Response +/- 1 dB 25 Hz 20 Hz (Max. Extension Mode) Frequency Response 32 Hz 25 Hz (Max. Output Mode) W oofer Size 10 inches 12 inches Amplifier Po wer Rating (RMS) 250 Wa tts.
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12 HSU Research 3160 E. La Palma Avenue #D Anaheim, CA 92806 800-554-0150 HSURESEARCH.COM.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il HSU VTF-2 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del HSU VTF-2 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso HSU VTF-2 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul HSU VTF-2 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il HSU VTF-2, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del HSU VTF-2.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il HSU VTF-2. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo HSU VTF-2 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.